کاهش تصادفات به قانون مداری نیاز دارد

پورقیصری گفت: کاهش تصادفات در جاده های استان اصفهان علاوه بر اصلاح نقاط پر حادثه به قانون مداری رانندگان بسیار نیاز دارد.

سرهنگ «حسین پورقیصری» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان با اشاره به وقوه تصادفات جاده ای و تلفات ناشی از آن اظهارداشت: سرعت بالا، انحراف به چپ، عدم رعایت حق تقدم و خستگی و خواب آلودگی رانندگان از مهمترین عوامل تصادفات در جاده های استان اصفهان است.

 

رئیس پلیس راه استان اصفهان با بیان اینکه نقاط پر حادثه در جاده های این استان وجود دارد، افزود: کاهش تصادفات در جاده های استان اصفهان علاوه بر اصلاح نقاط پر حادثه به قانون مداری رانندگان نیاز اساسی دارد تا با رعایت قوانین و مقررات حجم بالایی از تصادفات کاهش یابد.

 

وی ادامه داد: سرعت غیرمجاز موجب عدم کنترل راننده در مسیرهای جاده ای می شود و حوادث دلخراشی را رقم می زند که اگر راننده با سرعت مجاز نیز رانندگی کرده باشد این حادثه را می تواند کنترل کند.

 

سرهنگ پور قیصری با بیان اینکه به دلیل شیوع کرونا و کاهش حجم تردد در جاده ها میزان تصادفات کاهش یافته، تصریح کرد: در حال حاضر با وجود چنین شرایط اتفاقات ناگواری در مسیرهای بین شهری رخ داده و تعدادی جان خود را از دست داده اند.

 

وی با بیان اینکه پلیس نظارت های خود را در جاده های استان اصفهان افزایش داده، خاطرنشان کرد: خودمراقبتی و نظارت رانندگان بر رفتار خود و جلوگیری از انجام رفتارهای پرخطر بیش از نظارت های پلیس در کاهش حادثه نقش دارد.

 

رئیس پلیس راه استان اصفهان یادآورشد: صحبت با تلفن همراه و یا ارسال پیامک در حین رانندگی از عوامل کاهش هوشیاری راننده در کنترل خودرو شده و همین موضوع بسیاری از تصادفات را رقم می زند.

کد خبر 951765

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha