آموزش مهارت فنی و حرفه ای به بیش از ۳۲ هزار نفر در گلستان

​حسینی طلب گفت: در سال گذشته ۳۲ هزار و ۴۴۶ نفر در قالب دو هزار و ۵۵۲ دوره آموزشی مهارت آموختند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «علیرضا حسینی طلب» صبح امروز (چهارشنبه یکم مرداد) در جلسه شورای مهارت استان گلستان اظهار کرد: نخستین جلسه شورای مهارت استان در اردیبهشت برگزار شد و در این جلسه مصوب شد که نیازهای آموزشی دستگاه های اجرایی احصاء شود و همچنین بنا شد که بحث مهارت آموزی در محیط کار واقعی نیز در دستور کار قرار گرفته است.

 

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای گلستان ادامه داد: براساس مصوبه شورای مهارت خرید خدمات آموزشی از آموزشگاه ها در تولید لوازم بهداشتی ستاد کرونا فعال بودند به دستگاه های اجرایی ابلاغ شده است.

 

حسینی طلب بیان کرد: سند مهارت در سال 96 تدوین و طراحی شد و برای بروز رسانی آن از سال 1400 نیاز است اقدام شود و کار کارشناسی آن در دست اجرا است.

 

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای گلستان به تهیه و تدوین اطلس مشاغل مهارتی در استان اشاره کرد و افزود: تفاهم نامه ای را در این راستا  با میراث فرهنگی و صنایع دستی استان گلستان منعقد شده است.

 

حسینی طلب بیان کرد: انتظار داریم در شورای مهارت استان گلستان مصوب شود که در طرح های توسعه استان نقش نیروی انسانی مهارتی در نظر گرفته شود.

 

وی بیان کرد: مهارت شاغلان بخش کشاورزی نیز حائز اهمیت است مقرر شد که تفاهم نامه ای بین بخش کشاورزی ایجاد شود و منتظر نظر جهاد کشاورزی هستیم.

 

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای گلستان بیان کرد: نیاز امروز بحث مهارت آموزی است و باید نهضت مهارت آموزی و گفتمان مهارت راه بیندازیم و دستورالعمل شورای مهارت را به فرمانداران ارائه شده است و تا کنون 6 شهرستان اجرایی شده است.

 

حسینی طلب بابیان اینکه 315 آموزشگاه آزاد در استان فعالیت می کنند، بیان کرد: در سال گذشته 32 هزار و 446  نفر در قالب دو هزار و 552 دوره آموزشی مهارت آموختند و در سه ماهه امسال با وجود کرونا نیز پنج هزار و 871 نفر در 653 دوره آموزشی مهارت را فرا گرفتند.

 

 

کد خبر 951955

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha