برگزاری نمایشگاه «قلب پاک» در حوزه عفاف و حجاب در استانداری فارس به همت کانون فرهنگی هنری «نور» شیراز

رضا زاده گفت: کانون فرهنگی و هنری مسجد «نور» شیراز در حوزه عفاف و حجاب از ۳۰ تیر به برگزاری نمایشگاه «قلب پاک» در سالن «شهید امامی» با همکاری بسیج استانداری فارس اقدام کرده است.

«سیده مریم الشریعه رضا زاده» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، گفت: کانون فرهنگی و هنری مسجد «نور» شیراز در حوزه عفاف و حجاب فعالیت های عدیده ای در کارنامه خود به ثبت رسانده است و هر ساله نمایشگاه هایی را به مناسبت آن برپا می کند.

مدیر کانون فرهنگی هنری مسجد و آرامگاه «نور» شیراز افزود: بر همین اساس، نمایشگاه «قلب پاک» با همکاری بسیج استانداری فارس و با هدف آشنایی با فلسفه حجاب وعفاف که حافظ قلب و روح انسان است از 30 تیر ماه در سالن «شهید امامی» استانداری فارس راه اندازی شده است.

وی اضافه کرد: در کنار این نمایشگاه، اقلام پوششی نیز عرضه می شود و از امور اجتماعی استانداری و بسیج استانداری که با پیشینه فعالیت های مسجد در موضوع عفاف وحجاب آشنا هستند، درخواست فضا برای برگزاری این نمایشگاه کرده بودیم.

رضا زاده اعلام کرد: مسجد «نور»، لباس زرتشتیان، کلیمیان، ساسانیان و هخامنشیان را قبلا نیز دوخت زده بود و در نمایشگاه «ترمه نگار» در تالار حافظ به نمایش گذاشت.

وی ادامه داد: مسجد «نور»، همچنین لباس های مناطق مختلف ایران را به صورت مانتو طراحی و در نمایشگاه «زنان سرزمین من» در تهران شرکت داشته وتندیس بلورین دریافت کرده است.

رضا زاده اضافه کرد: نمایشگاه «قلب پاک» به صورت چرخشی در منازل و جلسات آموزشی نیز مورد توجه قرار گرفته و پیش از این در سالن «ولایت» حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) برگزار شده است.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری مسجد و آرامگاه «نور» شیراز با توصیف بیشتر نمایشگاه «قلب پاک» گفت: این نمایشگاه، شامل 12 تابلو  برگرفته از تجسم تصویری آیات عفاف و حجاب قرآن کریم است که توسط کانون فرهنگی و هنری مسجد «نور» تهیه شده و در کنار این نمایشگاه، اقلام مصرفی عفاف و حجاب نیز با هماهنگی بسیج استانداری فارس به فروش می رسد.

رضا زاده تصریح کرد: این نمایشگاه برگرفته از فرازی از زیارت حضرت زهرا (س) است که می فرمایند: «مژده دهیم خود را  به تحقیق که پاکیم به سبب ولایت تو» و آنان که زیر چتر حضرت زهرا (س) قرار گیرند با قبول ولایت این بانوی گرانقدر وعمل به قرآن کریم قلبشان پاک باقی می ماند.

وی با اشاره به معنای آیه 30 سوره «نور» گفت: در این آیه تاکید شده است که به مومنان بگو چشمهای خود را از نگاه به نامحرمان فرو گیرند و عفاف خود را حفظ کنند که این برای آنان پاکیزه تر است.

کد خبر 951972

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha