لزوم به کارگیری تشکیلات نظام برای اشتغال جوانان

سردار قاسمی با بیان اینکه در بحث اقتصاد و اشتغال جوانان با توجه به هجمه های دشمن و وجود تشکیلات زیاد جامعه، باید بیشتر کار شود، گفت: جشنواره مالک اشتر باید حامی جوانان خلاق و مبتکر باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خوسف، سردار «علی قاسمی» امروز (1 مرداد) در دومین جشنواره مالک اشتر شهرستان خوسف و یادبود «شهید عباسعلی نجفی»، اظهار کرد: بسیجیان جهان اسلام تا پای جان از آرمان های انقلاب اسلامی و خون مطهر شهدا دفاع خواهند کرد.

 

فرمانده سپاه انصار الرضا (ع) خراسان جنوبی ضمن تشکر از وفاق، همدلی، همراهی و پشتیبانی بسیجیان، گفت: حق بسیجیان نیز همین است و قانون اساسی نیز تشکیل بسیج را بر عهده دولت گذاشته  و حمایت و  پشیتبانی از بسیج را در همه قوانین مدنظر داشته است.

 

قاسمی با بیان اینکه قانون اساسی نوکری بسیجیان را به سپاه واگذار کرده است، گفت: سپاهیان افتخار می کنند که خادم بهترین انسان ها، شریف ترین و آزادترین مردم و زنان کشور  هستند.

 

وی با اشاره به هفت توصیه رهبر معظم انقلاب  در ششم آذرماه سال 1398 در جمع بسیجیان، گفت: طبق سخنان رهبری «بسیج در همه میادین دفاع سخت، نیمه‌سخت و نرم آماده به کار باشد و در همه محله‌های کشور در مقابل حوادث گوناگون راهبرد و تاکتیک آماده داشته باشد.؛ در هیچ زمینه‌ای غافلگیر نشوید و سعی کنید در همه محله‌ها حضور داشته باشید. ؛ در جنگ نرم، عکس‌العملی رفتار نکنید؛ البته باید پاسخ دشمن را داد؛ اما همیشه مانند شطرنج‌بازی ماهر یک قدم از دشمن جلو باشید و کنشی عمل کنید.؛ ارتباطات خود را با مساجد تقویت کنید؛ چرا که بسیج متولد مساجد است. ؛ با مجموعه‌های همسو با اهداف بسیج در دانشگاه‌ها و خارج از آن، هم‌افزایی و همکاری کنید. ؛ بسیج در عین گستردگی، چابک باشد و اسیر پابندهای رایج اداری نشود.؛ خدمات بسیج را به اطلاع مردم برسانید»

 

فرمانده سپاه انصار الرضا (ع) خراسان جنوبی با بیان اینکه بسیج به شدت در معرض و نفوذ دشمن است، گفت: دشمن همه سعی و تلاش خود را می کند که علیه بسیج توطئه و از درون بسیج را دچار مشکل کند، اما بنا به فرمایشات رهبری بسیج بر همه پیروز خواهد شد.

 

قاسمی  بیان کرد: جشنواره مالک اشتر کاری بسیار ارزشمند و مهم است چراکه انسان های مبتکر، خلاق، مدیر و توانمند  و با استعداد در مجموعه بسیج شناسایی، رشد  و تقویت می شوند.

 

وی اولین بخش بسیج  و جشنواره مالک اشتر را مردم یاری، مردم داری، خدمت رسانی و توجه به طبقه مستضعف و آسیب دیدگان و دومین بخش آن را عمران و آبادانی عنوان کرد و گفت: حکومت اسلامی موظف است عمران، آبادی، توجه به اقتصاد و تولید را مدنظر داشته باشد.

 

فرمانده سپاه انصار الرضا (ع) خراسان جنوبی بیان کرد: جشنواره مالک اشتر در نظر دارد بسیجیان را از وضع موجود به وضع مطلوب برساند، و بسیجی و پاسبان مطلوب را رشد دهد، مسیر حرکت به جلو، ارتقای آمادگی بسیجیان، پیشرفت مدام در همه امور، رصد تلاش ها، عیب یابی سازمان و برطرف کردن عیب ها  و تجلیل و تکریم مدیران صدیق و خدوم از اهداف این جشنواره است.

 

وی با گلایه از اینکه در خصوص استفاده از استعدادهای جوانان در ایران ضعف فراوان داریم، گفت: تشکیلات زیادی در ایران داریم که مهمترین آن دانش و پژوهش سپاه، پارک علم و فناوری، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است، ولی جوانان مخترع ما سال ها به دنبال تجاری سازی و ثبت برند و اختراع دوندگی دارند، ما از استعدادهای جوانان خوب استفاده نمی کنیم، ولی جشنواره مالک اشتر قصد کمک به این جوانان را دارد.

 

فرمانده سپاه انصارالرضا علیه السلام خراسان جنوبی بیان کرد: در بحث اقتصاد و اشتغال جوانان با توجه به هجمه های دشمن و وجود تشکیلات زیاد جامعه، باید بیشتر کار شود، در حال حاضر ما از  خلاقیت  جوانان به درستی استفاده نمی کنیم، جشنواره مالک اشتر باید حامی این جوانان باشند.

 

قاسمی وظیفه  نخست بسیجیان را آمادگی برای حضور در جنگ فرهنگی، جنگ نرم و سایبری، تولید و عمران عنوان کرد و گفت: انتظار داریم  بسیجیان در این مسیر حرکت کنند.

 

او ادامه داد: فرمانده و مسئول بسیجی باید موقعیت و جایگاه اصلی خود را بداند، بنابراین فرماندهان بصیر، خالص، مخلص و شجاع در جشنواره مالک اشتر تجلیل می شود.

 

در دومین جشنواره مالک اشتر ناحیه مقاومت سپاه خوسف و یادواره شهید نجفی، 29 نفر از برترین فرماندهان و فعالان حلقه های صالحین این شهرستان تجلیل شدند.

 

همچنین بعد از این مراسم ساختمان حوزه مقاومت شهید چمران خوسف با هزینه کرد 561 میلیون تومان افتتاح و به بهره برداری رسید.

 

 

کد خبر 952111

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha