آموزش های خانواده محور بستر مقابله آسیب های اجتماعی است

ثمینی با اشاره به اینکه پدیده خود کشی آسیب اجتماعی جبران ناپذیر است، گفت: فرهنگ سازی و آموزش های خانواده محور بستر مقابله با آسیب های اجتماعی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، « محمود ثمینی» امروز(1 مرداد) در جلسه ویدئو کنفرانس کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت زنان و خانواده به ریاست معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان، با تاکید بر ضرورت تقویت برنامه های فرهنگی و آموزشی جهت کاهش آسیب های اجتماعی، اظهار داشت: آموزش‌های خانوادگی و فرهنگی لازم است در کنار سایر آموزش ها در جامعه تقویت شود.

 

معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان افزود: آموزش های خانواده محور مهم ترین بستر مقابله با آسیب های اجتماعی و تقویت فرهنگ عمومی است.

 

وی با اشاره به پدیده خودکشی  به عنوان یک آسیب اجتماعی جبران ناپذیر و قرار گرفتن لرستان به عنوان پایلوت کشوری مقابله با این آسیب اجتماعی، ابراز کرد: با توجه به بررسی‌های انجام شده و آمارهای موجود استان لرستان علی رغم داشتن مردم دین‌باور، خانواده دوست، خونگرم، عاطفی و بافرهنگ، بنا به دلایل مختلف دارای آمار بالایی در این زمینه است که لازم است با انجام اقداماتی موثر و پیشگیرانه از این پدیده شوم جلوگیری شود.

 

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان با بیان اینکه ممکن است تمام اقشار در معرض این آسیب باشند، ادامه داد: لازم است برای پیشگیری در این زمینه اقداماتی از قبیل اطلاع‌رسانی،آگاهی‌بخشی و آموزش در مناطقی که بیشتر در معرض آسیب هستند انجام پذیرد .

 

وی خاطرنشان کرد: طرح این موضوع در کار گروه اجتماعی و فرهنگی نشان از اهمیت و به معنای آن است که همه دستگاههای اجرایی باید در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند. 

 

ثمینی افزود: ما باید به دنبال راه حلی برای این موضوع باشیم و معمولا آسیب‌ها به آگاهی یا عدم آگاهی افراد مربوط می‌شوند که لازم است از موارد تاثیر گذار مثل روحانیون، جامعه شناسان و روانشناسان و... استفاده شود و صدا و سیما اطلاع رسانی لازم را در مورد آسیب های اجتماعی ارائه دهد.

 

 معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار لرستان نقش دانشگاه ها و آموزش و پرورش را در اطلاع رسانی و آموزش های لازم مهم خواند و گفت به منظور پیشگیری، ارائه آموزش‌های بهداشتی،خانوادگی و فرهنگی لازم است در کنار سایر آموزش ها انجام شود.

 

وی با بیان این نکته که معمولاً در زمینه خودکشی، زنان خانه‌دار  بعنوان قشر آسیب پذیر بیشتر دیده می شود بر ضرورت آگاهی بخشی ، ارتقاء معلومات و آموزش تاب آوری تاکید کرد و افزود: در زمینه اطلاع رسانی و امور فرهنگی و اخبار مربوط به خودکشی لزوم ساماندهی اخبار مربوطه ضروری است تا التهاب آفرینی در جامعه ایجاد نشود. 

 

ثمینی با تاکید بر ضرورت عدم دسترسی به ابزارهای مورد استفاده، نظارت لازم بر مراکز  توزیع برخی از اقلام  و داروها را (قرص برنج و...)توسط جهاد کشاورزی و اداره دامپزشکی و ... را مهم و موثر عنوان کرد و گفت: اینگونه محصولات حساب شده و در قالب چهارچوبه قانونی توزیع شوند و در دسترس همه افراد قرار نگیرند.

 

معاون استاندار لرستان با اشاره به پایلوت قرار گرفتن لرستان  در زمینه پیشگیری از خودکشی، اظهار کرد: باید مطالعات و اقدامات ما به گونه‌ای باشد که برای کشور مثمر ثمر بوده و به این منظور لزوم همکاری و انسجام  همه دستگاه های اجرایی استان ضروری است.

کد خبر 952172

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha