هشدار در خصوص تب شالیزار و علائم آن

محمدرضا پور گفت: بیماری تب شالیزار در مناطقی که بارندگی زیادی دارند و مزارع باتلاقی بیشتر شیوع دارد.

«مهدی محمدرضاپور» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان در خصوص شیوع بیماری تب شالیزاری گفت: این بیماری یا «تب بیجار» معروف است و این بیماری در مزارع شمال کشور شیوع دارد.

 

مدیر طرح برنج سازمان جهاد کشاورزی گلستان بابیان اینکه این بیماری مشترک بین انسان و دام و حیوانات رقم می خورد، ادامه داد: بیشتر کشاورزان و ماهیگیری در مناطق شمال کشور و مناطق مرطوب و باتلاقی درگیر این بیماری هستند  و علائم آن مثل سرماخوردگی است و در برخی موارد مشکلات کلیوی برای بیمار به همراه می آورد.

 

محمدرضا پور با بیان اینکه بیماری تب شالیزار در مناطقی که بارندگی زیادی دارند و مزارع باتلاقی بیشتر شیوع دارد، خاطرنشان کرد: عامل این بیماری یک باکتری است و آلودگی  آب و خاک  در تماس مدفوع و ادرار حیوانات اهلی و وحشی این باکتری به بدن انسان منتقل می شود و علائم آن تب و لرز، استفراغ، یرقان، قرمز شدن چشم، درد شکم و دانه های روی پوست است.

 

وی ابراز داشت: از  15  تا 40 درصد ممکن است این بیماری در افراد بیمار بدون علامت عمل کند و در  90 درصد علامت خفیف دارند و به جز در مواردی که افراد دچار بیماری قلبی و ریوی باشند درمان این بیماری آسان است.

 

مدیر طرح برنج سازمان جهاد کشاورزی گلستان بیان کرد: بهترین درمان برای این افراد نوشیدن آب فراوان است  و در صورت بروز این بیماری به پزشک مربوط مراجعه کنند و در جهت درمان اقدام شود.

کد خبر 952189

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha