۶۸ درصد دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه ای گلستان جذب بازار کار می شوند

کشیری گفت: به صورت متوسط ۶۸ درصد دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه ای در استان گلستان جذب بازار کار شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «محبوبه کشمیری» شامگاه امروز (چهارشنبه یکم مرداد) در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: در دانشگاه فنی و حرفه ای  استان گلستان در مقاطع کاردانی، کارشناسی پیوسته و کارشناسی ناپیوسته دانشجو تحصیل می کنند.

 

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای گلستان ادامه داد: بییش از 4 هزار دانشجو در مقاطع مختلف در استان گلستان آموزش می بینند و براساس نیاز روز جامعه برخی رشته های دانشگاه فنی و حرفه ای به عنوان یک دانشگاه مهارت افزوده می شود و با توجه به نیاز جامعه برنامه ریزی انجام می شود.

 

کشمیری افزود: همچنین براساس تقاضای بازار کار برخی رشته ها از گردونه تحصیل دانشگاه  خارج می شوند و تقریباً 68 کد رشته در دانشکده فنی و حرفه ای استان در حال حاضر وجود دارد و هدف اصلی این است که مهارت ها با رویکرد فناورانه باشد تا در اقتصاد و رفاه عمومی موثر واقعه شود.

 

وی یادآور شد: هدف گذاری چرخه علم و فناوری برای اینکه بتواند به رونق اقتصادی کمک کند یک راهبرد ملی است و در این راستا رشته جدید به دانشگاه افزوده شده است.

 

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان گلستان ابراز داشت: آموزش های ما باید تلفیقی از آموزش و پرورش و مهارت باشد و این مهم نیاز به فرهنگ سازی دارد.

 

کشمیری با بیان اینکه بیش از 60 درصد دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه ای در کشور جذب بازار کار شدند، بیان کرد: در استان گلستان نیز دانشجویان برخی رشته ها اعم از طراحی دوخت در مقطع کارشناسی پیوسته 100 درصد جذب بازار کار شدند..

 

وی تصریح کرد: در استان به صورت متوسط  68 درصد دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه ای به صورت کلی جذب بازار کار شدند و رشته به رشته میزان اشتغال دانشجویان متفاوت است.

 

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان گلستان خاطرنشان کرد: به چند طریق در دانشگاه فنی و حرفه ای دانشجو می پذیرید یکی از روش ها آزمون کنکور سراسری در کارشناسی پیوسته  است و همچنین سوابق تحصیلی و آزمون نیز برای کاردانی و کارشناسی از دیگر روش هایی است که دانشگاه فنی و حرفه ای دانشجو جذب می کند.

 

کد خبر 952220

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha