۴۰ هكتار از منابع طبیعی شیروان طعمه حريق شد

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان شیروان از آتش سوزی ۴۰ هکتار از منابع طبیعی این شهرستان خبر داد.

« مسعود وحیدی» با اعلام این خبر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهار داشت: برابر اعلام مركز فوريت هاي پليسي 110 حادثه آتش سوزي در روستاهای حوزه پاسگاه عبدآباد، بلافاصله تيم هاي امدادي و انتظامي براي بررسي موضوع به محل اعزام شدند.  

 


 فرمانده نیروی انتظامی شیروان بیان کرد: در تحقيقات اوليه پليس مشخص شد که اين حادثه در حدود ساعت 17 و 10 دقيقه رخ داده كه پس از ساعاتي نيز با حضور نيروهاي آتش نشاني در محل حادثه، آتش مهار شده است.  

 


وحیدی با اشاره به اینکه در این حادثه 40 هکتار از منابع طبیعی روستاهای حوزه پاسگاه عبدآباد به دلیل نامعلومی طعمه حریق شده است، افزود: علت وقوع اين آتش سوزي از سوي كارشناسان در حال پيگيري است.

 

 


وحیدی از تمامی اکیپ‌های دولتی و مردمی و اعضای مدیریت بحران شهرستان در مهار آتش و رسانه‌های محلی به جهت اطلاع رسانی تقدیر و تشکر کرد و افزود: انتظار می رود که در سایه مشارکت و همراهی هر چه بهتر مردم دیگر شاهد وقوع آتش سوزی در جنگل ها و مراتع در سطح استان به ویژه شهرستان شیروان نباشیم.

 


وی عنوان کرد: آتش سوزی در مراتع علاوه بر خسارات جبران ناپذیر به منابع پایه آب و خاک، تهدیدی جدی برای مزارع گندم (به ویژه در فصل تابستان) به شمار می‌رود.

 


فرمانده نیروی انتظامی شیروان ادامه داد: عموم بهره برداران باید با اشراف به این موضوع آمادگی لازم برای پیشگیری و مقابله با هر نوع آتش سوزی مراتع را با هماهنگی دهیاری‌های منطقه در نظر داشته باشند.

 


گستره شهرستان شیروان ۴۰۰ هزار هکتار است که ۲۹۰ هزار هکتار آن منابع طبیعی تجدید شونده و ۱۱۰ هزار هکتار جزو اراضی مستثنیات قانونی شخصی شامل زمین‌های زراعی، باغ‌ها، جاده‌ها و محوطه‌های روستا و شهرها است.

 

 

کد خبر 952480

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha