پیش‌بینی وام ۱۰۰ میلیونی برای دانشجویان کارآفرینان/ ثبت نام بدون آزمون دانشگاه پیام نور آغاز شد

زنگویی از آغاز ثبت نام بدون آزمون دانشگاه پیام نور از طریق سایت سازمان سنجش خبر داد و گفت: دانشگاه پیام نور خراسان جنوبی امسال در ۳۲۰ کد رشته تحصیلی آماده پذیرش دانشجو، بدون آزمون داوطلبان است.

«ابراهیم زنگویی» در گفتگوی با خبرگزاری شبستان در بیرجند با اشاره به اینکه دانشگاه پیام نور خراسان جنوبی ظرفیت آموزش 20 هزار دانشجو را دارد، گفت: در حال حاضر به دلیل کاهش جمعیت دانشجویی کشور، چهار هزار و 520 دانشجو در 320 کد رشته تحصیلی در مراکز و واحدهای این دانشگاه در خراسان جنوبی مشغول به تحصیل‌اند که 60 درصد این افراد را دانشجویان دختر و 40 درصد را پسران تشکیل می‌دهند.

 

وی با بیان اینکه دانشگاه پیام نور بیرجند به عنوان بزرگترین مرکز دانشگاه پیام نور در خراسان جنوبی 156 کد رشته تحصیلی در مقطع کارشناسی و 13 کد رشته ارشد فعال دارد، اظهارداشت: انتظار می رود با توجه به مزایای تحصیل در پیام نور، امسال بیش از 1500 دانشجوی ورودی در سطح استان داشته باشیم و هیمن تعداد هم خروجی خواهیم داشت.

 

رئیس دانشگاه پیام نور خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در حال حاضر در مقطع ارشد رشته های مدیریت رفتار، شیمی آلی و تجزیه، چهار گرایش جغرافیا، مدیریت توسعه منابع و دو گرایش روانشناسی، تاریخ تشیع، ادبیات فارسی، الهیات و زبان شناسی در این دانشگاه فعال است، گفت: ثبت نام مقطع کارشناسی ارشد فقط از طریق آزمون سراسری صورت می گیرد.

 

زنگویی اضافه کرد: برای مقطع کارشناسی امسال درخواست اضافه شدن رشته های جدید مدیریت امور بانکی، مهندسی پزشکی، علوم قضایی، مدیریت بیمه، علوم تصویری، طراحی پارچه، معماری داخلی، مدیریت مالی، مهندسی شهرسازی، مهندسی انرژی، روابط عمومی و مددکاری اجتماعی را از وزارت علوم برای پذیرش دانشجو داشته ایم که سازمان هم قول مساعد داده و امید است که در ظرفیت پذیرش امسال این رشته ها گنجانده شود.

 

وی با بیان اینکه یکی از مزایای تحصیل در پیام نور اعطای وام های کمک شهریه تحصیلی است، گفت: برای دانشجویان کارشناسی و ارشد در مجموع 6 میلیون تومان و دانشجویان مقطع دکترا 20 میلیون تومان وام قرض الحسنه دو درصد پرداخت می شود.

 

رئیس دانشگاه پیام نور خراسان جنوبی با اشاره به تفاهم نامه معاونت مالی دانشگاه پیام نور کشور با معاونت توسعه روستایی رئیس جمهوری برای حمایت از دانشجویان فارغ التحصیل کارآفرین، افزود: دانشگاه پیام نور به دانشجویان فارغ التحصیلی کارآفرینی که طرح خوبی برای ایجاد اشتغال ارائه دهند، 100 میلیون تومان تسهیلات اعطا می کند.

 

زنگویی از آغاز ثبت نام بدون آزمون دانشگاه پیام نور از طریق سایت سازمان سنجش خبر داد و گفت: دانشگاه پیام نور خراسان جنوبی امسال در 320 کد رشته تحصیلی آماده پذیرش بدون آزمون داوطلبان است.

 

وی با بیان اینکه ثبت نام بدون آزمون کارشناسی پیام نور از پنجم مرداد از طریق سایت سنجش آغاز شد، گفت: تفاوتی در مدرک، شهریه و مزایای تحصیل در پیام نور برای دانشجو با ثبت نام بدون آزمون و با آزمون نیست و داوطلبان با مدرک تحصیلی دیپلم نظری و یا فنی می توانند از مزایای تحصیل در پیام نور بهره مند شوند.

 

وی افزود: ثبت نام بدون آزمون دانشگاه پیام نور از 5 مرداد تا 2 شهریور از ظریق سایت سنجش ادامه دارد.

 

 

کد خبر 953354

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha