گردشگری مذهبی در آذربایجان‌شرقی مورد توجه قرار گیرد

همزمان با نشست شورای هماهنگی دستگاه های استانی تابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مقرر شد در حوزه گردشگری مذهبی، سازمان حج و زیارت با همکاری میراث فرهنگی اقدامات لازم درخصوص معرفی اماکن مورد نظر را انجام دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، نشست شورای هماهنگی دستگاه های استانی تابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور اعضای شورا در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد.

«محمد محمدپور» در این نشست که با هدف هم افزایی دستگاه‌های هم‌خانواده در راستای پیشبرد اهداف و برنامه های فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد،‌ گفت: دستگاه های استانی تابع وزارت ارشاد فعالیت‌های متعددی را در گستره‌ وسیع انجام می‌دهند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: هم‌افزایی و اتصال این دستگاه‌ها می‌تواند در عین ایجاد امکان برای بهره‌وری از ظرفیت‌های یکدیگر، منزلت و جایگاه این نهادها در افکار عمومی را نیز تقویت کند.

وی افزود: جلسات این شورا زمینه را فراهم می‌کند تا با بهره‌گیری از خرد جمعی و هم‌افزایی به راهکارهای مطلوبی در راستای ارتقای سطح فرهنگ جامعه دست یابیم.

بنابر این گزارش، در این نشست مصوب شد اولویت عمومی و کاری هر دستگاه در جلسه آتی مشخص شده و یک برنامه مشترک بین دستگاه‌های ناظر بر تقویت حوزه مطالعه و کتابخوانی برگزار شود.

همچنین مقرر شد در حوزه گردشگری مذهبی سازمان حج و زیارت با همکاری میراث فرهنگی و گردشگری اقدامات لازم را درخصوص معرفی اماکن مورد نظر انجام دهد.

گفتنی است این نشست با حضور مدیران و نمایندگان حج و زیارت، اوقاف و امور خیریه، کانونهای فرهنگی هنری مساجد، خبرگزاری ایرنا، امور کتابخانه های عمومی و فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد و هر یک از اعضای حاضر گزارشی از اقدامات دستگاه‌های ذکر شده و برنامه‌های پیش رو را ارائه دادند.

کد خبر 953518

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha