ایجاد فرصت تقویت مهارت دانشجویان با افتتاح مرکز رشد دانشگاه فنی و حرفه‌ای فارس

حبیب پور گفت: افتتاح مرکز رشد دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان فارس، فرصت مناسبی برای ارائه بیشتر دروس به شکل عملی و تقویت مهارت دانشجویان ایجاد خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «سید نظام حبیب ‌پور»، امروز (یکشنبه 5 مرداد) با گرامیداشت هفته مهارت و کارآفرینی در دانشگاه فنی و حرفه‌ای در جمع خبرنگاران گفت: مرکز رشد دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان فارس تا یک ماه دیگر افتتاح خواهد شد.

معاون پژوهشی دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان فارس افزود: این مرکز با رویکرد کارآفرینی افتتاح خواهد شد و در زمینی به وسعت 700 متر مربع در دانشکده فنی و حرفه‌ای «شهید باهنر» شیراز در حال تجهیز است.

وی اضافه کرد: مرکز رشد دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان، محل مناسبی برای حضور اساتید، دانشجویان و شرکت‌های دانش‌بنیان برای انجام اقدامات خلاقانه ایجاد خواهد کرد.

حبیب پور بیان کرد: با تاکید بر کارآفرینی در این مرکز، فرصتی فراهم می شود تا بیشتر دروس به شکل عملی ارائه شود تا مهارت دانشجویان تقویت شود.

وی از آغاز به روز رسانی و تامین تجهیزات کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌های استان از سال گذشته خبر داد و عنوان کرد: دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور در به روز کردن تجهیزات اقدامات خوبی در پیش گرفته و امسال نیز اعتبار خوبی برای خرید تجهیزات در نظر گرفته است.

حبیب‌ پور ادامه داد: تعطیلی دانشگاه ها در بحران کرونا، فرصت پژوهشی و آموزشی مناسبی در فضای مجازی ایجاد کرده است تا اساتید و دانشجویان با نگاه و محوریت مهارتی به اجرای طرح های پژوهشی بپردازند.

وی اعلام کرد: برای تقویت کارآفرینی برای دانش آموختگان دانشگاه فنی حرفه ای فارس، سامانه ثبت‌نام مرتبط با صنعت در نظر گرفته شده که شمار زیادی از دانش‌آموختگان را به صنعت معرفی کرده است تا مشغول به کار شوند.

حبیب پور از حمایت مالی و معنوی داشنگاه فنی و حرفه ای فارس از طرح ها و پروژه‌های دانشجویی خلاقانه خبر داد و گفت: افزایش مهارت منابع انسانی موجب بهره وری و ایجاد اشتغال پایدار می شود.

کد خبر 953606

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha