آغاز عملیات اجرایی، باز طراحی محدوده مجاور آرامگاه سعدی به خاطر مشکلات تملک به تاخیر افتاد

اسکندرپور با اشاره به آغاز عملیات اجرایی، باز طراحی محدوده مجاور آرامگاه سعدی گفت: این پروژه باید سال های پیش اجرا می شد که مشکلات تملک در آن وجود داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «حیدر اسکندرپور»، امروز (یکشنبه 5 مرداد) با اشاره به آغاز عملیات اجرایی، باز طراحی محدوده مجاور آرامگاه سعدی گفت: این پروژه باید سال های پیش اجرا می شد که مشکلات تملک در آن وجود داشت.

شهردار شیراز افزود: در حال حاضر در ابتدای کار در طرح ساماندهی اطراف شهری هستیم که لازم است تا پروژه های دیگری نیز اجرا شود و ناظرین و همکاران حوزه معاونت شهر سازی به هیچ عنوان نباید از جزئیات پروژه غفلت کنند.

وی اضافه کرد: این پروژه باید با کیفیت بالایی اجرا شود تا زحمتی برای مردم ایجاد نکند و اجرای آن باد به صورت قطعه، قطعه باشد تا به تدریج و مستمر شاهد پیشرفت آن باشیم.
 
«مسعود طهماسبی» نیز با تاکید بر لزوم  بهسازی اطراف آرامگاه سعدی بیان کرد: این پروژه در شمار پروژه های شاخص قرار دارد که طراحی و مطالعات اولیه آن به انجام رسیده است و پس از طی تشریفات قانونی، کلنگ زنی پروژه را خواهیم داشت.

شهردار منطقه سه شیراز افزود: تقویت زندگی به صورت پیاده و انسان محوری و ارتقا کیفیت فضاها اطراف آرامگاه سعدی، حذف گوشه های رهاشده و ... از اهداف اجرای این طرح استو این طرح در 23 هزار متر مربع اجرا می شود که شامل 2 هزار متر فضای سبز و 6 هزار متر نورپردازی است.

وی تاکید کرد: هزینه پروژه 17 میلیارد تومان است و  16 میلیارد تومان نیز برای تملک هزینه شده است و در این مکان لوله گذاری دفع آب های سطحی در عمق حدود هشت متری نیز اجرا شده است که شاهد سیلاب ها نباشیم.

طهماسبی با اعلام مشخصات پروژه گفت: آغاز عملیات اجرایی، باز طراحی محدوده مجاور آرامگاه سعدی، ضلع جنگی شرقی و شمالی و ... در این پروژه گنجانده شده و با هدف رونق گردشگری، کف سازی، بدنه سازی، نورپردازی و بهسازی کیفیت عمومی آرامگاه نیز به انجام می رسد.

وی ادامه داد: در محور حافظیه در حدفاصل خیابان «نفت» و چهارراه «حافظیه» با هزینه 65 میلیارد ریال، در اجرای فاز یک، فضاسازی شهری، هشت هزار متر مربع شامل مسیر دوچرخه سواری به طول 500 متر،  هشت هزار مترمربع کف سازی و بدنه سازی،  چهار هزار متر مربع زیباسازی و نورپردازی، یک هزار متر مربع فضای سبز و ... با هدف تقویت زندگی پیاده در شهر و توسعه فضای های شهری، رونق گردشگری، احیای منظر تاریخی و فرهنگی محور حافظیه به انجام می رسد.

کد خبر 953641

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha