خودسازی و جامعه سازی مقدمه ایجاد تمدن نوین اسلامی است

آیت الله حسینی همدانی با اشاره به اهمیت طلاب جامعه ساز گفت: خودسازی و جامعه سازی مقدمه ایجاد تمدن نوین اسلامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز، « آیت الله سیدمحمدمهدی حسینی همدانی» طی آئین تکریم و معارفه مدیریت حوزه علمیه خواهران البرز که با حضور معاون امور حوزه های علمیه خواهران کشور دوشنبه 6 مرداد انجام شد گفت: خودسازی و جامعه سازی مقدمه ایجاد تمدن نوین اسلامی است.

نماینده ولی فقیه در البرز افزود: در کار طلبگی از خدا می گوئیم آنچنان که انبیاء الهی نیز کارشان همین بود به واقع آن ها آمدند تا با تمدن سازی و انسان سازی کنند و جامعه را به سمت تربیت الهی و ایمان پیش برند.

وی توضیح داد: انسان موحد دشمن شناس می شود چرا که توحید بدون دشمن شناسی و استکبارستیزی یک توحید ناقص است.

امام جمعه شهر کرج خاطرنشان کرد: جایگاه حوزه علمیه بسط توحید است به این معنا که باید فهم جامع و کامل از اسلام داشت و این فهم را فهماند.

وی با اشاره به اهمیت جایگاه تربیت به عنوان یکی از اهداف طلبگی مطرح کرد: کار تربیتی به معنای کار کیفی کردن است امری که تعطیل بردار نیست.

آیت الله حسینی همدانی عنوان کرد: معنویت منافاتی با تکنولوژی روز ندارد به همین دلیل به عالم نیاز داریم و عالم متقی باتقوا که شناخت به وظیفه خود داشته باشد و در کنار علم معنویت نیز کسب کند چرا که طلبه ای که معنوی نباشد مورد قبول نیست و باید این مهم را در خود تقویت کند.

رئیس شورای سیاست گذاری امور مساجد استان البرز بیان کرد: بانوان باید در مباحث علمی شرکت کنند و در زمانی که شبهه ای به دین وارد شد اظهار نظر کنند.

آیت الله حسینی همدانی مطرح کرد: مسیر حرکتی ما براساس بیانیه گام دوم انقلاب حرکت به سمت تمدن نوین اسلامی است که این کار الزام اولیه ای که دارد توجه به جایگاه خانواده و رکن اصلی آن بانوان است.

در پایان نماینده ولی فقیه در البرز با اشاره به رشد حوزه علمیه بانوان در این مدت اخیر خاطرنشان کرد: باید حوزه علمیه  بتواند جامعه را نورانی کند که بخش عمده آن متوجه این ظرفیت عظیم بانوان است.

کد خبر 953938

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha