ساخت بیش از 56 هزار واحد مسکونی محرومان در کشور آغاز شده است

به گفته تابش، ساخت 56 هزار و 940 واحد روستایی و شهری کوچک در قالب مسکن محرومان در 16 استان کشور آغاز شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، رئیس سازمان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی عصر دیروز در شورای مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان اظهار کرد: به دلیل بارندگی زیاد در سال گذشته منازل مسکونی روستایی بسیاری تخریب شدند.

 

علیرضا تابش با اشاره به آسیب 3 هزار واحد مسکونی در پی بارش های سال گذشته گفت: در حال حاضر بازسازی این واحدهای مسکونی به پایان رسیده است.

 

وی به مقاوم سازی 50 درصد منازل روستایی اشاره کرد و گفت: در بین 90 هزار بازسازی در دست اقدام 50 هزار واحد به پایان رسیده است.

 

این مقام مسئول به ساخت واحدهای مسکونی برای محرومان به عنوان یکی از ابتکارات دولت اشاره کرد و گفت: هزینه ساخت واحدهای محرومان به صورت وام بلاعوض یا وام بدون بهره خواهد بود.

 

رئیس سازمان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به آغازساخت 56 هزار و 940 واحد روستایی و شهری کوچک در قالب مسکن محرومان در کشور اشاره کرد و گفت: واحدهای مسکونی محرومان در ۱۶ استان ساخته می‌شود.

 

تابش بر ضرورت اتمام یک ساله واحدهای مسکونی محرومان اشاره کرد و گفت: در حاشیه سه شهر ساخت 14 هزار و 500 واحد مسکونی محرومان آغاز شده است.

 

در ادامه نماینده مردم شهرستان ایجرود و ماهنشان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه 50 درصد مدارس زنجان فرسوده هستند، گفت: اعتبارات استان در ساخت مسکن کم است و مدارس جوابگوی دانش آموزان استان نیست.

 

سیدمرتضی خاتمی به پایین بودن اعتبارات استان در نگهداری و مرمت آثار تاریخی اشاره کرد و افزود: استان نیازمند حمایت دولت در حوزه های دامداری، کشاورزی و شیلات است.

 

وی با اشاره به نگرانی های موجود در حوزه آب استان ادامه داد: وابستگی آب شرب استان به منابع آب زیرزمینی بیش از ۸۰ درصد است که در صورت تکمیل سدهای استان این میزان به 50 درصد می رسد.

 

نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی هم گفت: استان زنجان در حوزه آب نیازمند توجه جدی دولت است چرا که ۱۷۱ روستا در حوزه آب شرب با مشکلات جدی مواجه هستند.

 

البرز حسینی با بیان اینکه ۵۱ روستا در شهرستان خدابنده در شرایط بحرانی قرار دارند، گفت: این شهرستان در حوزه تاسیسات فاضلاب نیازمند حمایت است.

 

کد خبر 954192

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha