کاهش ۲۵ درصدی بودجه شهرستان آبادان نسبت به سال گذشته

موسوی از کاهش ۲۵ درصدی بودجه سال جاری آبادان نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: سال گذشته برای این شهرستان اعتبار ۵۵۰ میلیارد ریالی تخصیص داده شد که متاسفانه به طور کامل محقق نشد و امسال این اعتبارات با کاهش ۲۵ درصدی به ۳۷۰ میلیارد ریال رسیده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، «سید زین‌العابدین موسوی» امروز (سه‌شنبه 7 مرداد) در نشست شورای برنامه‌ریزی شهرستان آبادان که در محل سالن جلسات تالار غدیر این فرمانداری برگزار شد، وضعیت اقتصادی کشور، مسائل ناشی از ویروس کرونا و تحریم‌های ظالمانه دشمنان را عامل راه‌اندازی جنگ رسانه‌ای علیه کشور ما دانست و اظهار کرد: ابرقدرت‌های دنیا با این اقدامات ظالمانه می‌خواستند ما را به زانو درآورند اما ملت شریف ایران اسلامی با حضور در همه صحنه‌ها آرزو و امید آنان را نقش بر آب کردند.

 

معاون استاندار و فرماندار ویژه آبادان با بیان اینکه سال گذشته بودجه 550 میلیارد ریالی شهرستان به طور کامل محقق نشد افزود: جذب این بودجه به مدیران دستگاه‌های اجرایی و تخصیص اعتبارات با استان مرتبط است و به رغم تلاش‌های بسیار تاکنون نیز به طور کامل این اعتبار جذب نشده لذا اکنون نیز این بودجه در سال جاری با 25 درصد کاهش نسبت به سال قبل روبه‌رو شده است.

 

وی ادامه داد: هر چند مدعی عدم کفایت میزان بودجه در سال گذشته و همچنین خوشبین به افزایش بودجه امسال نیز بودیم، به‌طوری‌که به برخی از دستگاه‌های اجرایی برای حل مشکلاتشان قول پرداخت اعتبار در سال جاری را دادیم اما این اتفاق نیفتاد.

 

موسوی به عدم توانمندی برخی از مدیران دستگاه‌های اجرایی اشاره کرد و اذعان داشت: متاسفانه به‌دلیل عدم توانمندی برخی مدیران دستگاه‌های اجرایی همان میزان اعتبار کم هم جذب نمی‌شود و دستگاه‌ها امکان استفاده از این اعتبارات را پیدا نمی‌کنند.

 

وی از تخصیص اعتبار بودجه 370 میلیارد ریالی شهرستان آبادان خبر داد و تصریح کرد: اگر چه این اعتبار تخصیص یافته امسال به شهرستان از محل تملک دارایی‌های استان است اما با پیگیری‌ها و رایزنی‌هایی که در سطح استان خواهیم داشت و با همراهی و کمک نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی در جذب اعتبارات ملی میزان بودجه سال جاری شهرستان به چهار تا پنج برابر خواهد رسید.

 

فرماندار ویژه آبادان اعتبارات تخصیص یافته را برای سه فصل بهداشت، نوسازی مدارس و طرح‌های هادی روستایی الزام دانست و اضافه کرد: برای برخی دیگر از فصول نیز اعتباراتی دیده شده و در مورد مابقی بایستی در  شورای برنامه‌ریزی استان تصمیم‌گیری کنیم.

 

وی خطاب به سه نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی می‌خواهیم در شورای برنامه‌ریزی استان و حتی در خارج از استان بحث تامین اعتبارات مورد نیاز را دنبال، پیگیری و حل و فصل کنند؛ سه درصد نفت، عوارض آلایندگی، ارزش افزوده و اعتبارات ملی برخی از منابع اعتباری هستند که از محل درآمد آنها نیز سهمی به شهرستان آبادان تعلق می‌گیرد.

 

موسوی از مدیران دستگاه‌های اجرایی خواستار انجام وظایفشان به نحو درست و مطلوب شد و تاکید کرد: مدیر یا مدیران ضعیف، ناتوان و ناکارآمد در آبادان جایی ندارند.

 

کد خبر 954501

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha