مشارکت حداقل ۱۰ میلیارد تومانی مردم رشت در تکمیل تصفیه خانه دوم

زارع از پیش‌بینی مشارکت حداقل ۱۰ میلیارد تومانی مردم رشت در تکمیل تصفیه خانه دوم و خط انتقال فاضلاب جنوبی شهر با پرداخت قبوض مصرفی و تبصره ۳ خبرداد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، «ارسلان زارع» امروز (چهارشنبه، ۸ مرداد) در حاشیه بازدید از دو پروژه‌ عمرانی شهرستان رشت با اشاره به تلاش دولت در اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام استان به ویژه در شرایط اقتصادی امروز و وجود تحریم‌ها گفت: با وجود تمام تنگناهای مالی در تلاشیم تا پروژه‌های اولویت‌دار استان در موعد مقرر به بهره‌برداری برسد.

 

استاندار گیلان به بازدیدش از پروژه بهسازی و چهارخطه کردن محور رشت-جیرده به طول حدود ۹ کیلومتر اشاره کرد و با بیان اینکه جاده‌های گیلان به‌ویژه این مسیر در ایام پیک با حجم ترافیک مواجه هستند افزود: تاخیر در انجام تعهدات مالی به مجری پروژه، موجب کند شدن روند اجرا شد و شاهد ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی آن هستیم.

 

وی با تاکید بر لزوم تسریع در اجرای پروژه چهارخطه کردن این محور ابراز امیدواری کرد با تخصیص منابع مالی شاهد بهره‌برداری از آن در اوایل سال ۱۴۰۰ باشیم.

 

زارع بازدید از خط انتقال فاضلاب جنوبی شهر رشت را دیگر پروژه بازدیدی امروز اعلام کرد و با تاکید بر اینکه اجرای آن در حفظ محیط زیست نقش به‌سزایی دارد اظهارداشت: این پروژه با پوشش سه مرکز آموزشی و شهرک‌های موجود در این مسیر ۶ و سه دهم کیلومتری، ۱۲ هزار و ۵۰۰ مترمکعب فاضلاب را جمع‌آوری می‌کند.

 

وی ادامه داد: با تکمیل تصفیه‌خانه دوم که موجب جمع‌آوری فاضلاب از این مسیر و بالادست گوهررود می‌شود، پسآب ورودی به زرجوب استاندارد شده و استفاده زیست‌محیطی دارد.

 

استاندار گیلان به مشارکت مردم رشت در اجرای این پروژه با پرداخت قبوض مصرفی و نیز تبصره ۳ (توسعه طرح‌های فاضلاب و بازسازی شبکه‌های آب شهری و تاسیسات آب شهر) اشاره و اعلام کرد: پیش‌بینی می‌شود مردم با اجرای این طرح مشارکت حداقل ۱۰ میلیارد تومانی در تکمیل داشته باشند.

 

وی اجرای این پروژه‌ها را برای حفظ محیط زیست ضروری دانست و ابراز امیدواری کرد: با تامین منابع نقدی موردنیاز برای تکمیل تصفیه‌خانه فاضلاب، تا پایان سال شاهد بهره‌برداری از آن باشیم.

کد خبر 954703

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha