طبخ و توزیع۱۵۰۰ پرس غذای گرم میان محرومان به مناسبت عید غدیر

قنواتی از طبخ یک‌هزار و ۵۰۰ پرس غذای گرم و توزیع میان محرومان به مناسبت عید غدیرخم خبر داد و گفت: با همکاری جهادگران و خیرین ۹۰۰ میلیون تومان جهت کمک به نیازمندان جمع‌آوری شده است.

«مجید قنواتی» در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز، در خصوص فعالیت‌های قرارگاه جهادی امام رضا (ع) در رامهرمز اظهار کرد: در ماه پایانی سال ۱۳۹۸ جهت رفع محرومیت در شهرستان با نگاه ویژه قرارگاه استانی شکل گرفت که راه‌اندازی این قرارگاه با شیوع ویروس کووید ۱۹ در کشور، استان و به طبع آن شهرستان رامهرمز مصادف شد.

 

رئیس قرارگاه جهادی امام رضا (ع) رامهرمز افزود: جهادگران این قرارگاه با ضریب هوشی بالا و تبدیل تهدیدات به فرصت‌ها برای اولین بار در سطح استان و شاید کشور با استفاده از ظرفیت تراکتورداران، تلمبه‌های دستی و وجود جهادگران مخلص در ۱۲ مرحله کل سطح شهر را ضدعفونی کردند.

 

وی با بیان اینکه انجام این کار باعث خوشحالی و جلوگیری از شیوع این ویروس در سطح شهرستان شد تصریح کرد: این اقدامات، پایان کار ما نبوده بلکه آغاز خدمات‌رسانی قرارگاه جهادی امام رضا (ع) در سطح شهرستان است.

 

قنواتی در خصوص ادامه فعالیت‌های این قرارگاه ابراز کرد: احداث خیاط خانه ثامن‌الحجج و ظرفیت تولید ۲۰ هزار ماسک، توزیع ۱۳ هزار محصولات بهداشتی شامل الکل، ژل، دستکش، مایع شستشو و شیلد در مناطق کم‌برخوردار و پرخطر و آسیب‌پذیر از جمله این فعالیت‌ها است.

 

وی با اشاره به تقویت کادر بهداشتی و درمانی شهرستان با اعتبار بیش از ۴۵ میلیون تومان اضافه کرد: برگزاری ۲ رزمایش کمک مومنانه به تعداد سه‌هزار بسته مواد غذایی با اعتبار ۴۵۰ میلیون تومان، راه‌اندازی آشپزخانه حضرت جوادالائمه در تعامل با کمیته امداد و پخت هفت‌هزار و ۵۰۰ پرس غذای گرم، اهدای خون جهادگران به سازمان انتقال خون با توجه به کمبود مراجعات مردمی به دلیل شیوع ویروس کرونا از جمله فعالیت‌های دیگر این قرارگاه در رامهرمز است.

 

رئیس قرارگاه جهادی امام رضا (ع) رامهرمز از طراحی و ساخت دستگاه تونل سلامت توسط جهادگران رامهرمزی خبر داد و عنوان کرد: مشابه خارجی این تونل به ارزش ۲۵۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان است که جهادگران با ۱۵ میلیون تومان آن را به بهره‌برداری رساندند.

 

وی به توزیع گوشت گرم گوسفندی در بین محرومان و مستضعفان به ارزش پنج‌میلیون تومان اشاره کرد و اذعان داشت: به خانواده‌های کرونایی که در منازل خود در قرنطینه به‌سر می‌بردند خدماتی از جمله دارو، غذای گرم، بسته‌های معیشتی و تجهیزات بهداشتی ارائه شد.

 

قنواتی ادامه داد: همکاری و همیاری با سایر مراکز و موسسات نیکوکاری با اعتبار پنج‌میلیون تومان، تهیه دارو و مخارج درمانی افراد کم‌برخوردار و بی‌بضاعت با اعتبار ۲ میلیون تومان از خدمات دیگر قرارگاه جهادی امام رضا (ع) در رامهرمز است.

 

وی با بیان اینکه خادمین حرم مطهر رضوی در این قرارگاه حضور پیدا کردند گفت: پنج سرویس جهیزیه برای زوج‌های جوان به ارزش ۱۰۰میلیون تومان تهیه و کاروان شادی به مناسبت میلاد امام رضا (ع) در سطح شهرستان برگزار شد.

 

رئیس قرارگاه جهادی امام رضا (ع) رامهرمز از طبخ یک‌هزار و ۵۰۰ پرس غذای گرم و توزیع میان محرومان به مناسبت عید غدیرخم خبر داد و تاکید کرد :راه‌اندازی کاروان شادی در سطح شهرستان، پخش شیرینی و عروسک در بین فرزندان محرومان و قربانی گوسفند در روز عید سعید غدیر خم از برنامه‌های آتی به مناسبت این عید بزرگ است.

 

وی با اشاره به اینکه حدود ۹۰۰ میلیون تومان در این برنامه‌ها توسط جهادگران و نیکوکاران جمع‌آوری شده خاطر نشان کرد: در این برنامه‌ها هیچ‌گونه ارگان، نهاد یا اداره‌ای نقشی نداشته است.

 

قنواتی قرارگاه جهادی امام رضا(ع) را قرارگاهی مردمی با محوریت حفظ و نگهداری ارزش‌های انقلاب اسلامی و اسلام ناب محمدی (ص) دانست و بیان کرد: از این فرصت برای جذب خیرین و نیکوکاران در راه خدمت به مستضعفین بهره‌مند خواهیم کرد.

 

وی در پایان با تاکید بر اینکه قرارگاه جهادی امام رضا (ع) یکی از برترین قرارگاه‌های سطح کشور است که با تلاش شبانه‌روزی جهادگران توانسته به این مهم دست پیدا کند یاد آور شد :با وجود این همه خدمت‌رسانی متاسفانه این قرارگاه حتی یک مکان ثابت برای ارائه خدمات به محرومان ندارد و تحت عنوان سنگرسازان بی‌سنگر فعالیت خود را ادامه می‌دهد که از مسئولان استانی و خیرین می‌خواهیم که به ما کمک کنند.

 

کد خبر 955282

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha