معلمان جهرمی ۴ رأس گوسفند را نذر نیازمندان کردند

نیکفر از نذر قربانی چهار رأس گوسفند به ارزش ۸۰ میلیون ریال در روز عید قربان توسط معلمان جهرمی و توزیع آن بین نیازمندان خبر داد.

«مهدی نیکفر» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم، با گرامی داشت فرا رسیدن عید سعید قربان و آغاز دهه امامت و ولایت، گفت: اطاعت از خداوند، غلبه بر هوای نفسانی و ذبح تمایلات نفس، فلسفه وجودی قربانی کردن دام است که این امر نیک همزمان با روز عید قربان و در راستای کمک به نیازمندان در سراسر کشور انجام می شود.

 

مدیر اداره آموزش و پرورش جهرم با اشاره به اینکه به همت کانون بسیج فرهنگیان این شهرستان، طرح قربانی کردن گوسفند در روز عید قربان به اجرا در آمد ه است، افزود: در این طرح و پس از ذبح گوسفندان، گوشت های نذری میان خانواده های نیازمند تقسیم شد.

 

وی با اشاره به اینکه این آیین با رعایت دستورالعمل های بهداشتی به اجرا در آمد، بیان کرد: هزینه خرید گوسفندان نیز به همت خیران فرهنگی و معلمان شهرستان جهرم تامین شده است.

 

نیکفر با اشاره به اینکه در این طرح، تعداد چهار رأس دام خریداری و ذبح شد، خاطرنشان کرد: ارزش ریالی گوسفندان، 80 میلیون ریال بود که به این اقدام به نیت سلامتی امام زمان (عج) به اجرا در آمد.

 

وی از دیگر اهداف طرح ذبح گوسفند را جهت رفع بالایا از مردم و جامعه اسلامی عنوان کرد و گفت: این برنامه به نیت دفع بلا و بیماری از مردم کشور و شهرمان جهرم انجام شد تا با توسل به پروردگار و ائمه اطهار (ع) هر چه زودتر شاهد برچیده شدن رخت بیماری «کرونا» از صحنه روزگار باشیم.

 

مدیر اداره آموزش و پرورش جهرم در پایان به توزیع گوشت های نذری میان خانواده های کم بضاعت، اشاره کرد و گفت: گوشت های نذری در این طرح میان 150 خانواده آسیب دیده از «کرونا» تقسیم شده است.

کد خبر 955627

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha