ارزآوری بالای تولید ژل «رویال» در زنبورستان ها

اعیان منش گفت: تولید ژل «رویال» در زنبورستان ها با سود اقتصادی مطلوبی همراه است که در صنایع دارویی کاربرد دارد و در صورت تولید عمده توسط زنبورداران، زمینه صادراتی و ارزآوری بالایی برای کشور ایجاد خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «مهدی اعیان منش»، امروز (یکشنبه 12 مرداد) از تولید ژل «رویال» توسط زنبوردار نمونه استهبانی خبر داد و به خبرنگاران گفت: 60 کیلوگرم ژل «رویال»، توسط «ابوالقاسم افراسی»، زنبوردار نمونه استهبانی تولید شد.

مدیر جهاد کشاورزی استهبان افزود: این زنبوردار نمونه استهبانی که در شهر «رونیز» به فعالیت زنبورداری مشغول است، امسال با اعضای خانواده و چندی نیروی کمکی موفق به تولید بیش از 60 کیلو گرم ژل «رویال» شد.

وی اضافه کرد: تولید ژل «رویال» در زنبورستان ها با سود اقتصادی مطلوبی همراه است و زنبورداران استهبانی با رفتن به این سمت می توانند درآمدزایی خوبی داشته باشند.

اعیان منش با اشاره به گران بودن ژل «رویال» عنوان کرد: قیمت عمده خرید هر کیلوگرم از این ژل 70 میلیون ریال است و در صنایع دارویی کاربرد دارد و در صورت تولید عمده توسط زنبورداران، زمینه صادراتی و ارزآوری بالایی برای کشور ایجاد خواهد کرد.

وی تاکید کرد: برای تولید این ژل، هر زنبوردار به فعالیت 10 نیروی جوان نیاز دارد و با برگزاری دوره‌های آموزشی روش‌های نوین محصولات زنبورداری می توان در کنار تولید عسل به تولید ژل «رویال»، بره موم، گرده گل و زهر زنبور نیز پرداخت.

 

کد خبر 956003

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha