منابع آب های زیر زمینی در البرز با افت شدیدی روبه رو است

مهدی زاده با اشاره به سرانه آبی البرز در سال ۱۴۰۰ که به رقم هزار و ۳۰۰ متر مکعب می رسد گفت: منابع آب های زیر زمینی در البرز با افت شدیدی روبه رو است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز، وضعیت آب شرب استان البرز مسئله مهمی است که مسئولان به ویژه نماینده ولی فقیه در این استان نسبت به آن در چند روز گذشته بسیار جدی پرداخته اند.

 

اینکه البرز در بسیاری از نقاط از آب با کیفیت مطلوب برخوردار نیست و گاهی از روزها مردم این استان در شهرهای اقماری و برخی روستاها تا ۱۲ ساعت با قطعی آب روبه رو هستند از جمله مواردی است که این استان را از قول « مهدی عسگری» محروم تر از استان سیستان و بلوچستان قرار داده است.  نماینده مردم البرز در مجلس شورای اسلامی این روزها با پیگیری دغدغه آب شرب مردم این استان دیدارهایی با مسئولان داشته است.

 

در همین رابطه « ذالفقار مهدی زاده» طی آئین افتتاحیه دومین تصفیه خانه فاضلاب محلی کرج که روز گذشته 11 مرداد انجام شد گفت: توجه به مسئله آب در سند آمایش سرزمینی البرز یکی از مسائلی است که کمتر به آن توجه شده است.

 

مدیرعامل شرکت آبفای استان البرز افزود: عمق چاه های استان البرز از 170 متر به بیش از 250 متر و آب دهی چاه ها از 27 لیتر به کمتر از 17 لیتر بر ثانیه رسیده است.

 

وی خاطرنشان کرد: شهرستان فردیس نیز با توجه به رشد جمعیت مشکلات متعددی را به همراه دارد آنچنان که عمق چاه آب در این شهرستان به 300 متر می رسد.

 

مهدی زاده تصریح کرد: عقب ماندگی 17 درصدی البرز در بحث پوشش فاضلات با توجه به میانگین 50 درصدی کشوری قابل توجه است.

 

مدیرعامل شرکت آبفای استان البرز مطرح کرد: ظرفیت پساب استان البرز 75 هزار متر مکعب است که انتظار می رود با راه اندازی تصفیه خانه دوم کرج این میزان به ظرفیت 60 هزار متر مکعب افزوده شود.

 

 

کد خبر 956032

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha