ثبت نام 6 هزار طلبه برای تشرف به عمره

مدیر تربیتی حوزه‌های علمیه خواهران کشور گفت: تا کنون 6 هزار نفر از بانوان طلبه در سراسر کشور برای تشرف به عمره در سال 91 ثبت نام کرده اند که از این تعداد تنها امکان تشرف 4 هزار نفر وجود دارد.

رحمه غروی، مدیر تربیتی حوزه‌های علمیه خواهران کشور در رابطه با اعزام بانوان طلبه به سفر معنوی عمره به خبرنگار شبستان گفت: برای اعزام طلاب، اساتید و اعضای کادر حوزه های علمیه خواهران،به سفر عمره، سهمیه 4 هزار نفری به این مرکز و مدارس و مراکز آموزش عالی تحت نظر این مرکز اختصاص داده شده است. 
غروی با اشاره به این که مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در حال فراهم کردن مقدمات اعزام 4 هزار نفر به سفر عمره است، خاطرنشان کرد: زمان احتمالی اعزام کاروان‌های عمره حوزه‌های علمیه خواهران، سه ماه ابتدایی سال آینده پیش بینی می شود و با توجه به قوانین کشور عربستان که ورود بانوان مجرد بدون همراه داشتن یکی از محارم را ممنوع اعلام کرده، شرط تشرف به همراه همسر برای تمام متقاضیان تشرف حوزه‌های علمیه خواهران لحاظ شده است.


مدیر تربیتی حوزه‌های علمیه خواهران با بیان انجام مراحل ثبت نام اولیه متقاضیان تشرف به عمره، تصریح کرد: تا کنون نزدیک به 6 هزار نفر برای اعزام به عمره ثبت نام کرده اند. سهمیه‌های اصلی و ذخیره تشرف به عمره تعیین شده است و به زودی به مدارس علمیه سراسر کشور اعلام می شود.
وی درباره هزینه های دریافتی از خواهران طلبه جهت اعزام به این سفر و میزان کمک هزینه هایی که از سوی بانک ملی به شکل وام  در اختیار آنها قرار داداه می شود گفت: میزان کمک هزینه های بانکی مانند سالهای قبل 600 هزار تومان است و تغییری در آن ایجاد نشده اما در رابطه با کل هزینه دریافتی از طلاب، هنوز اعلام نظر قطعی صورت نگرفته است.  

 

غروی تصریح کرد: برخی اولویت‌ها و امتیازات نیز برای متقاضیان تشرف به عمره در نظر گرفته شده است، از جمله حافظان کل و نصف قرآن کریم، خانواده شهدا، آزادگان و جانبازان بالای 30 درصد جانبازی، طلابی که سال تحصیلی آخر خود را می‌گذرانند و کسانی که تاکنون به سرزمین وحی مشرف نشده‌اند در اولویت تشرف قرار دارند.
وی با اشاره به اختصاص برخی سهمیه‌های تشویقی عمره به برگزیدگان مسابقات و جشنواره‌های حوزه‌های علمیه خواهران گفت: برگزیدگان المپیادهای علمی، جشنواره های قرآنی، مسابقه کتابخوانی آثار شهید مطهری(ره)، مولفین کتب برتر، نویسندگان مقالات برتر، نشریه‌نگاران، اساتید و مشاورین برتر و مربیان برتر طرح فیض نور  از جمله افرادی هستند که این سهمیه تشویقی به آنها تعلق گرفته و بخشنامه مربوط به آن نیز به مدارس ارسال شده است.
پایان پیام/
 

کد خبر 95607

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha