اختصاص ۳ دستگاه اکسیژن ساز به ۳ بیمارستان در جنوب کرمان 

اصغر مکارم گفت: ۳  دستگاه اکسیژن ساز با اعتبار تقریبی هر کدام یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برای ۳ بیمارستان جنوبی اختصاص یافته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت عصر امروز از بیمارستان های جنوب کرمان بازدید کرد.

 

«اصغر مکارم» در حاشیه این بازدید، گفت: 3 دستگاه اکسیژن ساز با اعتبار تقریبی هر کدام یک میلیارد و 200 میلیون تومان برای ۳ بیمارستان جنوبی اختصاص یافته است و یک اکسیژن ساز 600 لیتری نیز با اعتبار 2 میلیار و 340 میلیون تومان برای بیمارستان امام خمینی (ره) جیرفت خریداری شده است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت بیان کرد: امروز توفیق پیدا کردم با همراهی معاونان و مدیران ستادی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت در راستای بررسی وضعیت ارائه خدمات، رفع مشکلات و همچنین قدردانی از کادر درمانی که ماه ها است با وجود شیوع کرونا با صبوری برای حفظ سلامت مردم تلاش می کنند از بیمارستان های شهرستان های رودبار جنوب، کهنوج، قلعه گنج و منوجان بازدید داشتیم.

 

وی با بیان این مطلب که در کنار بررسی وضعیت بیمارستان ها، دلجویی از کادر درمان و شنیدن درخواست های آنها برای اقدام در حد توان دانشگاه در این بازدیدها صورت گرفت، افزود: بازدید از شهرستان رودبار جنوب و بیمارستان سیدالشهدا آغاز شد، خوشبختانه خدمات خوبی را همکاران ما به مردم ارائه کرده و پروژه ها الحمدلله در حال اجرا است و قرار شد که اعتباری قریب 2 میلیارد ریال به این بیمارستان ها برای انجام وظایفی که دارند، کمک شود.


مکارم تصریح کرد: همچنین مقرر شد تا در راستای بهره برداری سریعتر ۲ پروژه زایشگاه و دیالیز بیمارستان سیدالشهدای رودبار با پیمانکار هماهنگی بیشتری صورت بگیرد تا مردم بتوانند از این خدمات در این منطقه استفاده کنند.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با اشاره به بازدید از بیمارستان 16 فروردین کهنوج و مرکز 16 ساعته جامع سلامت شهرستان کهنوج ضمن روحیه دادن، تشویق همکاران و تقدیر از زحمات آنها در روزهای درگیر با بیماری کرونا خاطرنشان کرد: کلینیک بیمارستان کهنوج که یکی از مجهزترین و بزرگترین کلینیک های جنوب کرمان یا شاید در کل استان کرمان است ان شاءلله بزودی راه اندازی می شود و پروژه ساختمان پزشکان متخصص بیمارستان نیز به بهره برداری رسیده است.


وی با بیان این مطلب که باز پیرائی بخشی از بیمارستان 12 فروردین بزودی تکمیل شده و بخش کرونا توسعه می یابد تا اگر ضرورتی پیدا شد ما بتوانیم از نظر تخت، تعداد بیمار بیشتری را تحت پوشش قرار دهیم، عنوان کرد: با هماهنگی معاونان دانشگاه ان شاءالله محوطه سازی بیمارستان 12 فروردین نیز آغاز می‌شود تا بتوانیم در بحث شکل و تیپ کلی بیمارستان که می تواند در روحیه بیماران تاثیر بسزایی داشته باشد، کار عملی انجام دهیم.


مکارم با اشاره به این که در بازدید از مراکز درمانی شهرستان قلعه گنج با همراهی همکاران جلسه مفصلی برگزار شد، ابراز کرد: در این جلسه قرار شد حداقل ۶ خانه بهداشت از مراکز موجود قلعه گنج بزودی تعمیر و تجهیز شوند و مرکز درمان بستر رمشک نیز بزودی مورد بهره برداری قرار گیرد.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت ادامه داد: ان شاءالله جلسه هماهنگی با بنیاد علوی گذاشته می شود تا با هماهنگی و همکاری آنها بتوانیم بخشی از ابنیه و ساختمان های موجود و مراکز جامع سلامت شهرستان قلعه گنج را به مرحله بهره برداری برسانیم، علاوه بر این یک مرکزی را نیز محوطه سازی و حصار کشی کرده و همچنین مرکز جامع سلامت مارز و 2 پانسیون برای پزشکانی که آنجا خدمات ارائه می‌دهند در راستای ارائه خدمات بیشتر به مردم راه اندازی می شود.

 

وی با اشاره به این که در طی روزهای اخیر به لطف خداوند ورودی بیمارستان های ما به ویژه در حوزه بیماران سرپایی کووید۱۹ کمتر شده است، اظهار کرد: متاسفانه هنوز بیماران بدحالی در ای سی یوهای بیمارستان جیرفت و بیمارستان 12 فروردین بستری هستند اما به نسبت این آمار کاهش پیدا کرده است.

 

مکارم با بیان این مطلب که وضعیت مطلوب بیمارستان امام حسین علیه السلام منوجان و تصفیه خانه این بیمارستان با اعتباری بیش از 600 میلیون تومان به بهره برداری رسیده است، اظهار کرد: توسعه اورژانس بیمارستان منوجان که از قبل مقدمات آن فراهم شده، ان شاءالله بزودی آغاز می‌شود و پروژه های در حال احداث ۶ پانسیون برای پزشکان است که پیشرفت فیزیکی خوبی دارد و ساختمان های پانسیون قدیمی بیمارستان که از نظر حصار مشکل داشته، حصار آنها نیز تکمیل شد.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت ابراز کرد: علاوه بر این قرار شد برای وضعیت پرسنلی مجموعه بیمارستان منوجان  تعیین تکلیف شود و چنانچه نیروی بومی وجود داشته باشد، ما نسبت به استخدام نیروهای بومی اقدام کرده تا با این اقدام به همکاران بخش دیالیز، کرونا و غیر کرونایی بیمارستان و اورژانس کمک کنیم چرا که پرستاران در ایام کرونایی اذیت شده و نیاز به استراحت دارند.


وی در خاتمه عنوان کرد: امیدواریم که با همت همکاران خوب جنوب استان همان طوری که ما روز به روز، ماه به ماه و سال به سال شاهد پیشرفت های بسیار خوبی در حوزه سلامت، بهداشت و درمان بوده ایم این روال همچنان ادامه داشته باشد تا ما بتوانیم، وظیفه و تکلیف خودمان را در قبال خون شهدا، مردم خوب و بزرگوار جنوب کرمان آنچنان که شایسته و بایسته است عمل کنیم تا مردم  از خدمات حوزه سلامت رضایت بالاتری داشته باشند.

کد خبر 956679

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha