خانه های عالم در سنقروکلیایی نیازمند بازسازی است

سامعی با باین اینکه مساجد، حسینیه ها و خانه های عالم نیاز به تعمیرات و ترمیم دارند، گفت: به دلیل نبود اعتبارات قادر به بازسازی این اماکن نیستیم.

سیدحسین سید سامعی رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان سنقر و کلیایی به خبرنگار خبرگزاری شبستان  در کرمانشاه گفت:نبود اعتبارات ما را با مشکلات زیادی مواجه کرده است مساجد،حسینیه ها و خانه های عالم نیازمند تعمیرات و بازسازی هستند همچنین در اجرای برنامه های تبلیغی،فرهنگی با مشکل مواجه هستیم .

وی با اشاره به مشکلات بازسازی خانه های عالم در شهرستان اظهار کرد:اخیرا طی پیگیری های صورت گرفته در صدد هستیم با تخصیص اعتبار بخشی از مشکلات بازسازی خانه های عالم رفع شود که با تلاش مسئولین شهرستانی امیدواریم تحقق پیدا کند.

سامعی تصریح کرد: امروزه در معرض جنگ های فرهنگی هستیم و برای مقابله با فقر فرهنگی نیازمند اعتبارات و ابزار هستیم که به دلیل نبود ابزار عملا این کار با مشکل روبرو می باشد زیرا کودکان و جوانان نیازمند ابزار پیشرفته و بروز هستند تا تاثیر گذاری لازم را داشته باشد.

رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان سنقر و کلیایی در ادامه با اشاره به پیش رو داشتن ایام محرم گفت: با برگزاری جلسات متعدد و برنامه ریزی در ایام محرم با توجه به شرایط کنونی کشور برنامه هایی در نظر داریم از جمله اعزام روحانیون و طلبه های خانم به شهرک های شهر و روستا های شهرستان و دیگر برمانه های فرهنگی که با تخصیص اعتبارات میتوانیم در امر خدمت رسانی بهتر و موثر تر اقدام کنیم.

وی ابراز داشت: درسنقروکلیایی ۱۵۵ مسجد داریم که از این آمار ۲۲ مسجد در شهر سنقر و مابقی در روستا های شهرستان میباشد و از ۲۲ مسجد شهری ۱۱ مسجد فعال است.

سامعی با اشاره به ثبت تعداد هئیت ها در شهرستان سنقر و کلیایی تصریح کرد: ۳۸ هیئت شهری و ۳۷ هیئت روستایی در شهرستان ثبت شده به نام آقایان وهمچنین ۱۷ هئیت شهری و روستایی بانوان نیز در حال فعالیت می باشد.

رئیس تبلیغات اسلامی سنقروکلیایی به تعداد روحانیون اعزامی اشاره کرد و گفت: درحال حاضر ۱۶ روحانی مستقر و همچنین ۱۲۰ نفر روحانی و ۴۰ نفر طلبه خانم داریم که به صورت مناسبتی به روستا ها دیگر نقاط شهری اعزام میشوند.

کد خبر 956851

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha