آزادراه کنارگذر شرق اصفهان، الگویی برای آزادراه‌های کشور

مجری طرح‌های زیربنایی استان اصفهان درباره آزادراه کنارگذر شرق اصفهان گفت: آزادراه کنارگذر شرق اصفهان یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌هایی است که در سال جهش تولید به اجرا رسیده و در زمینه‌های گوناگون می‌تواند الگویی برای سایر آزادراه‌های کشور باشد.

علیرضا صلواتی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان با اشاره به پیشینه تاریخی آزادراه کنارگذر شرق اصفهان اظهار داشت: تاریخچه مطالعاتی آزادراه کنارگذر شرق اصفهان به حدود 4 دهه پیش یعنی سال‌های آغازین دهه 60 بازمی‌گردد که در آن زمان جزء طرح‌های مصوب ملی بوده و مطالعات آن آغاز شده بوده است

.

*تاریخچه آغاز پروژه کنارگذر شرق اصفهان

وی دراین‌باره ادامه داد: بخش‌هایی از آزادسازی مسیر طرح  آزادراه کنارگذر شرق اصفهان توسط اداره‌کل راه و ترابری وقت انجام گرفته و پس از آن تا سال‌های آغازین دهه 80 به طول می‌انجامد.در این زمان زمزمه‌هایی از ورود بخش خصوصی به طرح‌های زیربنایی کشور شنیده و آغاز می‌شود و این آزادراه نیز جزء پروژه‌هایی بوده که بخش خصوصی در احداث آن ورود کرده و سرمایه‌گذاری می‌کند.

مجری طرح‌های زیربنایی استان اصفهان با اشاره به روی زمین ماندن طرح آزادراه کنارگذر شرق اصفهان خاطرنشان کرد: متأسفانه به دلایل مختلف اجتماعی و اقتصادی نیز با توجه به اختلافاتی که شکل می‌گیرد و حل و برطرف کردن این اختلافات بر عهده کسی نبوده است، کار احداث آزادراه کنارگذر شرق اصفهان به مدت یک دهه متوقف و بر روی زمین می‌ماند تا اینکه سرانجام اواخر سال 95 و اوایل سال 96 با مشارکت صندوق بازنشستگی کشوری و وزارت راه و شهرسازی این پروژه فعالیت خود را از سر می‌گیرد.

 

*طرح آزادراه کنارگذر شرق اصفهان یکی از بزرگ‌ترین طرح‌های کشوری 

وی طرح آزادراه کنارگذر شرق اصفهان را یکی از بزرگ‌ترین طرح‌های کشوری توصیف کرد و افزود: پروژه آزادراه کنارگذر شرق اصفهان یکی از بزرگ‌ترین طرح‌هایی است که تأثیر به سزایی در سطح کشوری دارد و از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

صلواتی در رابطه با اهمیت آزادراه کنارگذر شرق اصفهان توضیح داد: اگرچه مسیر آزادراه کنارگذر شرق اصفهان مورد استفاده شهروندان اصفهانی قرار می‌گیرد اما از آنجا که بخش عمده‌ای از کریدور شمال-جنوب کشور از مسیر تبریز-بوشهر است، عمده مسافرانی که از شمال یا جنوب کشور قصد تردد دارند و یا بارهایی که در این کریدور جابه‌جا می‌شوند، از مسیر آزادراه کنارگذر شرق اصفهان عبور خواهد کرد.

وی ادامه داد: آزادراه کنارگذر شرق اصفهان مسیر شما-جنوب کشور را از 20 تا 70 کیلومتر در مقاطع مختلف کوتاه‌تر می‌کند و زمان را از 30 دقیقه تا 1 ساعت 10 دقیقه کاهش می‌دهد و یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌هایی است که در سال جهش تولید به نتیجه رسید و فکر می‌کنم عمده مردم کشور از آن بهره‌مند خواهند شد.

 

*تأثیرات قابل توجه افتتاح این آزادراه در کشور

مجری طرح‌های زیربنایی استان اصفهان با برشمردن تأثیرات مثبت پروژه آزادراه کنارگذر شرق اصفهان و جزئیات آن افزود: آزادراه کنارگذر شرق اصفهان مسیری ایمن و روان است و دسترسی مناطق جنوبی استان اصفهان به شمال کشور را تسهیل و تسریع می‌کند، مسیرهای جایگزین و کریدورهای جدیدی در پی احداث این آزادراه ایجاد خواهد شد و شهروندان ما می‌توانند با ایمنی و آرامش خاطر بیشتر و زمان کمتر رانندگی کنند. پایگاه‌های هلال‌احمر، پد هلیکوپتر امداد و نجات، 5 مجتمع بین‌راهی پیشرفته و به روز برای آزادراه کنارگذر شرق اصفهان پیش‌بینی شده که مراحل طراحی 2 مجتمع به اتمام رسیده و عملیات اجرایی آن به زودی آغاز خواهد شد.

 

*آزادراه کنارگذر شرق اصفهان، الگویی برای آزادراه‌های کشور  

وی پروژه آزادراه کنارگذر شرق اصفهان را الگویی برای دیگر آزادراه‌های کشور برشمرد و افزود: آزادراه کنارگذر شرق اصفهان در زمینه‌های مختلف زیباسازی، نورپردازی، تابلوها و علائم ایمنی، کاهش مصرف سوخت، کاهش زمان سفر، و غیره بسیار قابل توجه است و تلاش ما این است که این آزادراه را به عنوان الگویی برای آزادراه‌های کشور تعریف کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان، پروژه آزادراه کنارگذر شرق اصفهان از نظر اجرایی به 3 قطعه مجزا تفکیک شده است که آیین افتتاح و بهره‌برداری از قطعات 1 و 2 این آزادراه قرار است طی روزهای آینده انجام شود و قطعه سوم آن در خردادماه سال آینده مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

کد خبر 957454

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha