کمک به اقشار کم برخوردار و آسیب دیده از کرونا همزمان با جشن های ولایت

حجت الاسلام واحدی گفت:جشن های ولایت علومی به منظور کمک به اقشار کم برخوردار و آسیب دیده از کرونا برگزار می شود.

حجت الاسلام «عبدالله واحدی» ضمن گرامیداشت اعیاد دهه ولایت به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک گفت: دهه ولایت و امامت فرصت مناسبی برای ترویج بیش از پیش کمک مومنانه است.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی با اشاره به اینکه جشن ولایت علوی با محوریت کمک به اقشار کم برخوردار و آسیب دیده از کرونا برگزار می شود، افزود: ائمه اطهار (ع) و بزرگان دین ما بر همدلی و انفاق تاکید فراوان داشته اند و ملت مسلمان ایران اسلامی نیز همواره در این راستا پیشگام بوده و هستند.

 

وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا در کشور و استان و آسیب دیدن بسیاری از خانواده ها از این بیماری افزود: رهبر انقلاب در این راستا بر کمک و همدلی با اقشار آسیب دیده تاکید کردند و ما نیز با لبیک به پیام ایشان جشن های علوی امسال را با محوریت کمک به نیازمندان و محرومین برگزار خواهیم کرد.

 

این مقام مسئول تهیه و توزیع ۴۰۰۰ سبد کالا ، ۷۰۰۰ پرس غذای گرم ، توزیع گوشت (گوسفند ، گوساله و مرغ)، تهیه ۱۲ جهیزیه و آزادی زندانیان جرائم غیر عمد را از جمله برنامه های در دست اقدام در ایام عید سعید غدیر خم دانست و گفت: امید است این فعالیت ها منشاء خیرات و برکات برای همه باشد.

 

حجت الاسلام واحدی دهه ولایت را فرصتی برای تبیین ابعاد مختلف ولایت و امامت دانست و بیان کرد: باید در این دهه به تبیین ابعاد غدیر، پیام پیامبر اسلام و اهمیت ولایت و امامت پرداخته شود.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی با بیان اینکه محتوای این واقعه عظیم باید در بین افراد به ویژه نسل جوان و نوجوان بیش از پیش تبیین شود، ادامه داد: این دهه فرصتی برای مواسات و همدلی هر چه بیشتر در جامعه است.

 

وی همچنین به برنامه های این دهه توسط اداره اوقاف استان مرکزی اشاره کرد و گفت: برنامه ها و جشن های دهه ولایت در ۳۶ بقعه استان مرکزی با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار خواهد شد.

 

این مقام مسئول همچنین به حرکت ۹ کاروان شادی همزمان با عید غدیر در شهرهای استان مرکزی خبر داد و گفت: این کاروان ها به منظور ایجاد شور و نشاط در عید ولایت در محله های شهر ها حرکت کرده و به تبیین این مهم می پردازند.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی تجلیل از ۳۹ خادم سادات، برگزاری مراسم عید قربان در ۱۱ بقعه، برگزاری ۷۴ مراسم در دهه ولایت، تهیه ۴۰۰۰ بسته جهت روحانیون و سادات و نیازمندان به ارزش تقریبی هر بسته ۲۵۰ هزار تومان، توزیع ۷۰۰۰ غذای گرم، قربانی یک گوساله و ۶ گوسفند و ۱۵۰ مرغ برای ۹۲۰ نفر و تهیه ۱۲ جهیزیه برای سادات و آزادی زندانیان را نیز از دیگر این برنامه‌های این دهه عنوان کرد.

 

حجت الاسلام واحدی در پایان ادامه داد: با توجه به شیوع کرونا و به منظور پیشگیری از شیوع این بیماری بخشی از برنامه‌ها با محوریت فضای مجازی طراحی شده است.

 

 

کد خبر 957738

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha