تقویت امید در جامعه وظیفه اصلی رسانه ها است

رئیس کل دادگستری استان سیستان و بلوچستان بر ایجاد روحیه شادابی، نشاط و تقویت امید به زندگی در جامعه توسط رسانه ها تاکید کرد.

حجت الاسلام علی مصطفوی نیا امروز در گفت و گو با خبرنگار شبستان اظهار کرد: خبرنگاران در تهیه اخبار باید عزت مردم ایران را شاخص قرار دهند و به گونه ای رفتار نشود که دشمنان از اخبار ما جهت تحقیر ملت ما استفاده کنند.

 

رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان افزود: در تولید خبر احترام به مخاطب و تنویر افکار عمومی رکن اساسی است که خبرنگاران به آن اهتمام می‌ورزند.

 

وی به ویژگی‌های خبر خوب اشاره کرد و افزود: تازه بودن خبر یکی از ویژگی‌های بارز خبر است که نباید قربانی کذب بشود و باید در درجه اول برای خبرنگار صحت خبر محرز شده باشد .

 

حجت الاسلام مصطفوی افزود: در تهیه خبر نباید گزینشی عمل کرد و خبرنگار بعنوان عنصر فعال که چشم و گوش مردم است باید حقایق را آنگونه که هست بیان کنند و در بیان حقایق مبالغه نکنند.

 

وی بر حفظ حقوق عامه در تهیه و تولید اخبار تاکید کرد و بیان داشت: اخبار نباید به گونه ای عنوان شود که رسانه های معاند از آن علیه ملت ما استفاده کنند دشمنان نظام وقتی خبری را ارسال می کنند مخالفین آنها نمی توانند از آن استفاده کنند ما هم باید در ارسال اخبار بگونه ای رفتار کنیم که به دشمنان رسانه ای فرصت استفاده علیه کشورمان را ندهیم.

 

رئیس کل دادگستری استان افزود: وقتی در عرصه رسانه به ارزش‌های ما تاخت و تاز می شود ما هم در رسانه های داخلی باید به مقابله بپردازیم و به دشمنان فرصت سوء استفاده ندهیم.

 

وی با بیان اینکه رسانه های بیگانه هیچگاه موفقیت‌های جمهوری اسلامی ایران را انعکاس نمی دهند افزود: رسانه های بیگانه با اخبار دروغ و کذب سعی در ناامید کردن مردم دارند و رسانه های داخلی باید درتهیه اخبار بگونه ای عمل کنندکه امید به آینده در جامعه تقویت شود

انتهای پیام/

 

کد خبر 958709

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha