احزاب موفق دارای عقبه و پشتیبانی اجتماعی هستند

وزیر کشور با بیان اینکه احزابی که کلنی سیاسی ایجاد کنند، اثر آنها محدودتر از افراد خرد نیست، گفت: احزاب موفق دارای عقبه و پشتیبانی اجتماعی هستند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، «عبدالرضا رحمانی فضلی» در نشست وزرای کشور و ورزش با مجمع سازمان های مردم نهاد جوانان با اشاره به تشکیل مرکز ملی جوانان سازمان های مردم نهاد گفت: امیدواریم این مرکز که به همت وزارت کشور و ورزش و جوانان شکل گرفت، مبدأ حرکتی جدی در تحکیم وحدت برای منافع ملی کشور باشد.

 

وزیر کشور خاطرنشان کرد: هر اقدامی که در راستای منافع ملی انجام می دهیم، تمام تلاش خود را می کنیم تا منافع کشور را حفظ کنیم. این مولود که امروز خلق شد، برای رسیدن به توسعه و وفاق مردم است که امیدواریم در راه تحقق این هدف موفق باشد.

 

رحمانی فضلی با اشاره به ایجاد سه هزار تشکل مردم نهاد افزود: مولودی که امروز خلق شد، تربیت آن به وسیله مربیان جوان و توانمند است که حرکت آنها در چگونگی جایگاه کشور و تقویت و توسعه آن موثر است و ما قدر این فرصت را می دانیم.

 

وی گفت: امیدواریم از ایجاد سه هزار تشکل مردم نهاد به خوبی استفاده شود. باید به جوانان ایمان داشته باشیم و بدانیم که ما مسن ترها باید برویم و آنها به روی کار بیایند، هرچند جبر زمانه کار خود را می کنند و شما جوانان نیز باید این مسیر را طی کرده تا به اهداف خود برسید.

 

وی خاطرنشان کرد: باید به موضوع جوانان ایمان و اعتقاد صددرصد داشته باشیم، هرچند که این نکته و ایمان داشتن و نداشتن ما در حرکت جبری آنها بر سرنوشت کشور تاثیری ندارد. عاقل فردی است که از فرصت های ایجاد شده بهره وری کامل داشته باشد.

 

رحمانی فضلی با تاکید بر استفاده و خوش بینی او در بکارگیری جوانان در جایگاه فرمانداران و بخشداران اظهار کرد: به ما می گویند از جوانان بیشتر استفاده کنید، چه من بگویم یا نگویم از جوانان استفاده شود. هر ساله از تعداد زیادی از جوانان استفاده می شود. در حال حاضر متوسط سن فرمانداران میان 40 تا 45 سال است و متوسط سن بخشداران به طور میانگین 30 تا 35 سال بوده و به جرات می توانم بگویم که وزارت کشور بیشترین استفاده را از بانوان در مسئولیت های مختلف برده است و در حال حاضر 16 معاون استاندار خانم در کشور مشغول فعالیت هستند.

 

وی با بیان اینکه جوانان خود باید در مسیر تصمیم سازی و تصمیم گیری قرار بگیرند تا راه را برای خود باز کنند، افزود: شما باید خودتان اعتبار کسب کنید. ما از نسل انقلاب بودیم اما اکنون اگر از من به عنوان یک پدر بپرسند آیا حاضرید اقدامات شما را فرزندان شما انجام دهند، می گویم نه. اعتبار، کسب کردنی است و دادنی نیست.

 

وی با اشاره به نقش سازمان های جوان و مردم نهاد در کمک رسانی در موضوع زلزله و کرونا تصریح کرد: یکی از کارهای سازمان های مردم نهاد آن است که حلقه واسطه میان مردم و دولت ها باشند. این تشکل ها باید به عنوان نیروهای پیش برنده و فعال در درون جامعه حرکت کرده و تحولات را ایجاد کنند.

 

وی یادآور شد: باید بتوانیم با کوشش خود جوی موثر با افزایش مشارکت برای تغییرات اساسی در کشور فراهم کنیم و تنها روابط عمومی دولت تعریف کوچکی از این تشکل ها است.

 

وی با اشاره به نقش احزاب در توسعه و مشارکت های کشور گفت: احزاب موفق احزابی هستند که عقبه و پشتیبانی اجتماعی داشته و دارای پایگاه اجتماعی با رأی بالا در رقابت هستند.

 

وزیر کشور تصریح کرد: احزابی که کلنی های کوچک سیاسی ایجاد کنند، اثر آنها از محدوده افراد خود بیشتر نیست اما احزابی که حامی و پشتیبان اجتماعی دارند، موثرند.

 

وی گفت: اشاره کردید که تشکل های جوان در کمک مومنانه و زلزله مشارکت کردند. این حرکت بسیار مطلوب است، مردم شما را در این حرکت می شناسند و به تشکل شما اعتماد می کنند.

 

وی خطاب به تشکل های جوان خاطرنشان کرد: تلاش کنید تا با کادرسازی، نیروسازی کنید؛ تنها جذب نیرو مهم نیست بلکه باید بر روی تفکر، علم و عمل نیروهای خود کار کنید.

 

وی با بیان اینکه بزرگترین اعتماد را امام به جوانان کرد، افزود: در دولت در بحث جوانان تلاش می شود مجامع استانی جوانان رسمیت پیدا کنند. ما وقتی دولت را تحویل گرفتیم برخی استعلامات ان جی اوها سه سال بود که معطل مانده بودند اما ما با سرعت کار را پیش بردیم.

 

وی گفت: تنفیذ امریه رهبر انقلاب برای خدمت سربازی جوانان در سازمان های مردم نهاد اقدام ارزشمند و بزرگی است.

 

وی گفت: اسم تشکل ها در صدا و سیما باید مطرح شود و این امر مطلوبی است. نقش اصلی شما این است که با کوشش خودتان یک کوشش موثر در جامعه ایجاد کنید. من در جلسه خود با احزاب گفتم احزاب موثر باید دارای عقبه و پایگاه اجتماعی باشند.

 

وی گفت: در بحث مسکن نیز دولت اقدامات خوبی انجام داده و در حال حاضر نیز قیمت مسکن از ارز تاثیر گرفته است. 

 

وی در خصوص اقدام آمریکا در برجام تصریح کرد: در بحث بین المللی جمهوری اسلامی ایران حسن نیت خود را به جهان ثابت کرد اما ترامپ تمام قراردادهای بین المللی را زیر پا گذاشت و حتما ما با مقاومت بر این موضوع چیره می شویم.

 

وی با اشاره به سیل اخیر در اهواز گفت: در سیل اهواز وقتی از هلی کوپتر سیل را دیدم، یقین کردم که نصف اهواز را آب می برد اما ظرف دو روز جوانان و ایثارگران با حفر کانال این خطر را از بین بردند.

 

وی اظهار کرد: در زلزله کرمانشاه نیز امکانات خوبی به میدان آمد اما این امکانات به خوبی تقسیم نشد و بنده دستور استفاده از نیروهای جوان را دادم. من در سیل گلستان تجلی ایثار را مشاهده کردم که نمونه آن را در جبهه ها دیده بودم./

 

کد خبر 958921

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha