« تابستانه فهما» در کانون های مساجد گیلان برگزار می شود

حجت الاسلام رضوانی‌‌نژاد از برگزاری طرح اوقات فراغت تحت عنوان «تابستانه فهما» در کانون های فرهنگی و هنری مساجد گیلان خبر داد.

حجت الاسلام«محمدعلی رضوانی‌نژاد» با اشاره به کلاس‌های تابستانی کانون‌های مساجد که همه ساله به‌منظور غنی‌سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان و جذب آنها به مساجد برگزار می‌شد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت اظهارکرد: امسال با توجه به شیوع کرونا ویروس که ایران و کل دنیا را درگیر کرده در برگزاری کلاس‌های تابستانی محدودیت‌هایی ایجاد شده است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان ادامه داد: در این راستا، امسال طرح اوقات فراغت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد تحت عنوان«تابستانه فهما» با رویکرد فضای مجازی برگزار می‌شود.

 

وی با اشاره به اجرای برنامه‌های غنی‌سازی اوقات فراغت برای نوجوانان و جوانان از طریق شبکه‌های اجتماعی افزود: کلاس‌های قرآنی، فرهنگی و هنری نیز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی با جمعیت محدود در سطح کانون‌های مساجد استان دایر است.

 

حجت‌الاسلام رضوانی نژاد اعلام کرد: سال گذشته حدود 612 پایگاه اوقات فراغت در کانون‌های مساجد استان دایر شده بود که امسال این تعداد با توجه به دسترسی کانون‌های مساجد به شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی متغیر است.

 

وی با بیان اینکه تابستانه فهما در سه شبستان فرهنگ، هنر و نوآوری اجرا شده و در این راستا فعالیت‌هایی به کانون‌ها ابلاغ شده است ادامه داد: شبستان فرهنگ در پنج رواق نور، کتاب، همدلی  رسانه و دانش و مشتمل بر جشنواره، مسابقه، کارگاه‌ها با موضوعات قرآن و عترت و احکام، اخلاق، عقاید، معرفی کتاب، ترویج کتاب و کتاب‌خوانی است.

 

حجت‌الاسلام رضوانی نژاد با اشاره به شبستان هنر عنوان داشت: موضوعاتی مانند سرود، نمایش، فیلم، کتاب‌نویسی، عکاسی و نقاشی در شبستان هنر با تمرکز بر سرود اجرا می‌شود.

 

به گفته وی، شبستان نوآوری و کارآفرینی نیز تولید، اشتغال، تکنولوژی و ارتباطات و فعالیت‌های استارت‌آپی را شامل می‌شود.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان رشد و پرورش استعدادهای بالقوه، تقویت بنیه ایمان، همدلی، کار و ایثار در محیط مسجد، خانواده و محله و استفاده از ظرفیت‌های خودجوش و داوطلبانه مردمی با محوریت کانون مساجد را از اهداف برگزاری کلاس‌های تابستان فهما در استان عنوان کرد.

 

 

 

 

 

 

کد خبر 959285

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha