برای طراحی قرآن واضح  فونت قرآن های موزه قرآن کریم و آستان قدس رضوی را بررسی کردیم

یکی از طراحان قلم و فونت واضح گفت: پیش از آغاز پروژه قرآن واضح به موزه قرآن کریم و آستان قدس رضوی رفتیم و به به بررسی فونت‌ها پرداختیم و پس از آن فونت واضح را طراحی کردیم.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان،  نشست خبری معرفی قرآن واضح صبح امروز سه‌شنبه ۲۱ مردادماه با حضور وحید عزیزی‌نژاد بنیانگذار طرح مصحف با قلم واضح، محسن سلیمانی، مدیر هنری و طراح، رضا بختیاری فرد و امید امامیان طراحان قلم واضح در گالری لاله برگزار شد.

 

 در این نشست«امید امامیان» یکی دیگر از طراحان فونت واضح  با اشاره به سابقه همکاری با رضا بختیاری فرد در طراحی فونت گفت: من و رضا بختیاری‌فرد بعد از اتمام دانشگاه و بعد از سربازی، به این فکر افتادیم که آیا می‌شود کار طراحی فونت را به صورت گروهی انجام دهیم. در سال ۹۶ آقای عزیزنژاد پیشنهاد طراحی تایپ فیس قرآنی متناسب با صفحات وب و موبایل را به ما داد و ما هم قبول کردیم.

وی با اشاره به تحقیق و بررسی  در قرآن ها برای طراحی قرآن واضح  بیان کرد: من و آقای بختیاری فرد قبل از آغاز این پروژه به موزه قرآن کریم و آستان قدس رضوی رفتیم و به به بررسی فونت‌ها پرداختیم و پس از آن فونت واضح را طراحی کردیم.

 

امید امامیان افزود : ما به سفرهایی رفتیم و در آن سفرها بر رووی کاغذ طراحی کردیم   و بعد اسکن کردیک و بعد آن را اجرا کردیم در خرداد ماه سال 86  بعد از هشت ماه، ورژن اولیه قلم واضح را رونمایی کردیم و مدتی آن را آزمایش کردیم و نتایج دیگری را بررسی کردیم تا به اینجا رسیدیم.

 

کد خبر 959354

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha