سنجش بیش از ۴۶۰۰  نفر نوآموز در پایگاه‌های سنجش سلامت

خلیل رنجبر گفت: از آغاز فعالیت پایگاه‌های سنجش سلامت (چهارم مردادماه) تاکنون ۴ هزار و ۶۱۰ نفر نوآموز بدوورود به دبستان ارزیابی اولیه شدند.

خلیل رنجبر دبیر اجرایی ستاد هماهنگی سنجش استان کردستان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان کردستان با اشاره به سنجش 4 هزار و 610 نوآموز بدو ورود به دبستان در استان اظهار کرد: هدف از اجرای برنامه سنجش غربالگری دانش‌آموزان به منظور جایدهی درست در نظام آموزشی، مداخله به هنگام، ارایه خدمات مورد نیاز و آماده‌سازی دانش‌آموزان برای آموزش است.

 

وی با بیان اینکه سنجش یک برنامه ملی و از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی است، افزود: از این تعداد نوآموز ارزیابی شده در پایگاه‌های سنجش، 204 نفر مشکوک به مشکل بینایی، 90 نفرمشکوک به مشکل شنوایی،12 نفر دارای مشکلات جسمی-حرکتی و617 نوآموز نیز در مرحله اول آمادگی تحصیلی حد نصاب لازم را کسب نکردند و به مرحله تخصصی ارجاع شدند.

 

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان گفت: 150 نفر نیروی اجرایی تخصصی در21 پایگاه اولیه و مجازی در10 شهرستان با ارزیابی شنوایی، بینایی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان اجرای برنامه سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی نوآموزان استان را تا پایان شهریورماه برعهده دارند.

 

* نوبت‌گیری 12 هزار و 700 نوآموز در سامانه سنجش سلامت

 

رنجبر اعلام کرد: تاکنون 12هزار 700 نوآموزاستان درسامانه  سنجش سلامت نوبت گیری کردند و سعی براین است در شرایط کنونی بیماری کرونا نوبت‌گیری در سامانه با فاصله نیم ساعت انجام شود.

 

وی تصریح کرد: هر پایگاه سنجش روزانه تعداد 20 نفر نوآموز را ارزیابی کرده و ساعت کاری در نوبت صبح از 8 تا 13 و در نوبت بعدازظهر از ساعت 14 تا 19 با رعایت کلیه موارد بهداشتی است.

 

وی با بیان اینکه برای رعایت حال نوآموزان و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا سه هزار ماسک در پایگاه‌های سنجش سلامت توزیع شده است، خاطرنشان کرد: این سه هزار ماسک به همراه 30 بسته دستکش نایلونی و موادضدعفونی‌کننده توسط معاونت امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی توزیع شده است.

 

* توزیع بسته‌های بهداشتی در پایگاه‌های سنجش

 

دبیر اجرایی ستاد هماهنگی سنجش استان کردستان اضافه کرد: همچنین 130 بسته‌ی بهداشتی شامل ماسک، دستکش و مواد ضد عفونی با ارزش تقریبی 650 میلیون ریال توسط اداره آموزش و پرورش از آغاز فعالیت پایگاه‌های سنجش استان توزیع شد.

 

 رنجبر هدف از اجرای این طرح را حفظ وارتقای سلامت دانش‌آموزان دانست و تصریح کرد: امسال در پایگاههای سنجش تعداد مراجعین روزانه کاهش و ساعات کارپایگاهها افزایش یافته است.

 

وی اضافه کرد: برنامه ارزشمند سنجش برای بیست و ششمین سال متوالی به عنوان فرصتی برای برنامه‌ریزی آموزشی متناسب با استعداد، تشخیص و جایگزینی آموزش، کمک به بهبود کیفیت آموزشی و کنترل عوامل مؤثر بر افت تحصیلی در دو مرحله مقدماتی(غربالگری) و تخصصی همزمان با سراسر کشور در استان در حال اجراست.

پایان پیام/

کد خبر 959645

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha