جهاد کشاورزی بر نحوه توزیع آب در میان کشاورزان بندرماهشهری نظارت کند

آریازنگنه گفت: از مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان می‌خواهم بر نحوه توزیع و استفاده بهینه از آب تخصیص داده شده و جلوگیری از غرقابی کردن اراضی نظارت کافی داشته باشد و به صورت کارشناسی موضوع را رصد کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرماهشهر، «ابراهیم آریازنگنه» صبح امروز (چهارشنبه ۲۲ مرداد) در شورای جهاد کشاورزی شهرستان بندرماهشهر، با تقدیر از عملکرد اعضای شورای کشاورزی و بیان مشکلات عدیده قشر محروم و کشاورز از دست‌اندرکاران بخش کشاورزی اظهار کرد: از متولیان جهاد کشاورزی می‌خواهم با تامین نیازهای بخش کشاورزی اعم از آب، نهاده‌های کشاورزی، ادوات کشاورزی و سوخت کشاورزان را در امر تولید و خودکفایی یاری کنند به طوری که تنها دغدغه قشر کشاورز صرفاً پرداختن به تولیدات کشاورزی باشد.

 

معاون فرماندار شهرستان بندرماهشهر افزود: از نمایندگان سازمان آب و برق و مدیران ادارات آب جنوب شرق و شرکت آبیاری می‌خواهم با تامین به موقع آب بخش دامپروری در اسرع وقت مجتمع‌های دامپروری را فعال کنند زیرا فعال شدن مجتمع‌های دامپروری نقش مهمی در اشتغال‌زایی و تامین پروتئین و لبنیات شهرستان ایفا می‌کند.

 

وی اضافه کرد: از ادارات فوق به طور ویژه می‌خواهم و تاکید می‌کنم که با اعزام اکیپ‌های بازرسی نسبت به آماده‌سازی و تعمیرات شبکه‌های انتقال آب اقدام کنند تا کشاورزان با مشکل کمبود آب مواجه نشوند.

 

آریازنگنه بیان کرد: در اسرع وقت باید تدابیر و تمهیدات لازم جهت شناسنامه‌دار کردن نخیلات شهرستان بندرماهشهر اندیشیده و اقدامات لازم و به موقع انجام شود و اداره تعاون روستایی موظف است که نسبت به جذب سریع سهمیه نهاده‌های کشاورزی نیز اقدام کند.

 

وی ادامه داد: کلیه ادارات موظف هستند که با یاوران تولید در حوزه کشاورزی همکاری لازم داشته باشند؛ همچنین با توجه به اختلاف دما در مرکز شهر با روستاها از مقر هواشناسی محل یا پدافند مستقر در شهرستان باید خسارت سرمازدگی محصولات کشاورزی نیز پرداخت شود.

 

معاون فرماندار بندرماهشهر با تاکید بر اینکه حقوق کشاورزان نباید مورد اجحاف قرار بگیرد عنوان کرد: از مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان می‌خواهم بر نحوه توزیع و استفاده بهینه از آب تخصیص داده شده و جلوگیری از غرقابی کردن اراضی نظارت کافی داشته باشد و به صورت کارشناسی موضوع را رصد کند.

 

در پایان رئیس جهادکشاورزی گزارشی از پیشرفت تولیدات کشاورزی ارائه دادند که گزارش ارائه شده حاکی از افزایش مطلوب تولیدات در سطح بندر ماهشهر است

 

کد خبر 959676

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha