جای خالی موقوفات ازدواج در کرمانشاه/ ثبت ۱۳ رقبه جدید در استان

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه گفت: جای خالی موقوفاتی با نیت ازدواج و معیشت در استان کرمانشاه وجود دارد.

حجت الاسلام مهدی توسلی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه اظهار داشت: از ابتدای سال تاکنون ۱۳ رقبه جدید در سامانه جامع موقوفات استان کرمانشاه به ثبت رسیده است.
معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه با بیان اینکه شماری از موقوفات  در حال طی مراحل ثبت هستند، گفت: شمار رقبات نسبت به مدت مشابه سال گذشته تغییری نکرده است در حالی که با مشکلاتی نظیر شیوع ویروس کرونا مواجه بودیم.
حجت‌الاسلام توسلی تصریح کرد: از مجموع رقبات جدید پنج رقبه منفعتی و هشت رقبه نیز در زمره رقبات انتفاعی قرار گرفته است.
وی عنوان کرد: با توجه به پیشینه مذهبی استان بیشترین نیات مربوط به مساجد و قرآن بوده است.
این مسئول تصریح کرد: متاسفانه جای خالی نیاتی نظیر ازدواج جوانان، معیشت، کمک به زنان بدسرپرست و بی‌سرپرست و حمایت از مباحث علمی و پایان نامه ها خالی است.
معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه بیان داشت: در دفاتر مشاوره وقفه این نیات یادآور می‌شود اما آن گونه که باید مورد استقبال قرار نگرفته است.
این مسئول با بیان اینکهدر حال حاضر بیشترین استقبال مربوط به نیات مربوط به مساجد و اهل بیت(ع ) است، ادامه داد: به منظور اطلاع رسانی به مردم در صدا و سیما برنامه هایی اجرا شده و در تمام ادارات و امامزادگان نیز دفاتر مشاوره وقف با حضور کارشناسان راه اندازی شده است.
وی افزود: در نهایت نیت وقف بستگی به خود مردم دارد که عموماً مسبوق به سابق و با همان نیات قدیمی انجام می‌شود که امیدواریم با اقدامات انجام شده ظرف امسال و سال گذشته نتیجه این تلاش ها در سه سال آینده با تغییر نیات جدید مشخص شود.

کد خبر 959742

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha