صاحبان مسکن مهر برای دریافت تسهیلات کم بهره مسکن مهر اقدام کنند

امیری گفت: مقرر بود تا پایان سال گذشته تسهیلات مسکن مهر لغو شود اما به خاطر کرونا تمدید شد اما هر لحظه امکان لغو آن وجود دارد و اگر افراد صاحب مسکن مهر نسبت به دریافت تقسیط اقدام نکنند نمی توانند از تسهیلات با سود کم استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «مجید امیری»، امروز (پنج شنبه 23 مرداد) در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه خداوند در قرآن کریم به قلم قسم یاد کرده است، گفت: کار رسانه و خبرنگار هم در همین راستا هست و امیدوارم شرایطی در کشور رقم بخورد که حامل خبرهای خوب برای مردم باشید.

مدیر شعب بانک مسکن استان فارس با اشاره به اینکه عمر ساختمان هایی که تسهیلات صندوق مسکن یکم، دریافت می کردند از 15 سال به 20 سال افزایش یافت، اظهار کرد:‌ در بحث صندوق مسکن یکم، به تعداد واحدهای پروژه می توانند تسهیلات دریافت کنند این طرح قبلا در بافت فرسوده این طرح اجرا می شد.

وی با اشاره به اینکه بانک مسکن چندین سال پیش طرح تضمین معاملات را رونمایی کرد که در آن تا سقف 150 میلیون تومان این طرح برای واحدهای نوساز دست اول به مدت پنج سال به نرخ نیم درصد تقسیط می شد، اضافه کرد: فروشنده هایی که حاضر باشند بخشی از پول معامله را به صورت اقساط دریافت کنند، بانک تضمین می کند که این قسط را پرداخت کند اما منزل در رهن بانک می ماند تا 80 درصد قیمت ملک را تضمین پرداخت می کنیم در شهرهای بزرگ این رقم 300 میلیون تومان و در سایر شهرها 200 میلیون تومان هست، این طرح 60 ماهه با قسط ماهانه پنج میلیون تومان و کارمزد نیم درصد است که در مجموع وام گیرنده باید 15 میلیون تومان کارمزد واریز کند.

امیری با اشاره به اینکه در این رویه بانک نقش تسهیل گری ایفا می کند و سعی داریم برای رونق بخش مسکن هر چه توان داریم اجرایی کنیم، افزود:‌ بانک مسکن به عنوان بانک تامین مالی دولت در بخش مسکن است که در طرح اقدام ملی هم ورود پیدا کرده است و بابت ساخت هر واحد 100 میلیون تومان تسهیلات می دهیم.

وی با تاکید بر اینکه سه هزار و 396 حساب برای اقدام ملی حساب افتتاح کردیم که 732 میلیارد ریال پول واریز شد، اضافه کرد: در بحث اقدام ملی کسانی که حساب صندوق مسکن یکم دارند می توانند برای استفاده با اولویت استفاده کنند و پیامک افتتاح حساب برای افرادی که در طرح اقدام ملی راستی آزمایی شدند و شرایط دارند، ارسال شده است.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه در بحث تسهیلات مسکن مهر هفت هزار و 148 واحد در استان باقیمانده که پنج هزار و 181 واحد پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد تا تکمیل دارند و یک هزار و 967 واحد پیشرفت زیر 30 درصد و یا مشکلات حقوقی داشتند، افزود: مقرر بود تا پایان سال گذشته تسهیلات مسکن مهر لغو شود اما به خاطر کرونا تمدید شد اما هر لحظه امکان لغو آن وجود دارد، از این رو افرادی که مراجعه کنند یارانه تسهیلات کم بهره دریافت می کنند اما اگر این تسهیلات لغو شود، تسهیلات 18 درصد می شود و در یک کلام اگر افراد صاحب مسکن مهر نسبت به دریافت تقسیط اقدام نکنند نمی توانند از تسهیلات با سود کم استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه در بافت فرسوده 80 میلیون تومان برای شخصی سازها در نظر گرفته ایم که اگر از فناوری نوین استفاده کنند سقف تسهیلات 230 میلیون تومان می شود، تاکید کرد: بافت فرسوده مشکل اساسی که دارد که سطح دسترسی به املاک سخت است و با مشارکت شهرداری ها تجمیع پلاک ها را داشته باشند.

مدیر شعب بانک مسکن استان فارس با اشاره به اینکه در انتقال بدهی و تعویض وثیقه بانک شرایطی فراهم کرده تا بتواند تسهیلات جدید بگیرد،‌ تاکید کرد: سقف تسهیلات مسکن جوانان 252 میلیون تومان برای 15 سال است.

به گفته امیری،‌ حساب «دو و یک» به کسانی که این حساب را باز می کنند 85 درصد مبلغ سپرده را وام یک درصد می دهیم که خود سپرده 2 درصدسود می گیرد و این وام به صورت آنی پرداخت می شود.

وی با اشاره به اینکه از لحاظ کیفیت تسهیلات پرداخت، بانک مسکن اولین بانک به حساب می آید، افزود: کل پرداختی تسهیلات در بحث تسهیلات روستایی در بخش ازدواج 643 مورد بود که 341 میلیارد ریال بوده است و کل تسهیلات تا پایان تیرماه امسال پرداخت شده در سال جاری سه هزار و 956 میلیارد ریال است که نسبت به سال قبل 10 و نیم درصد رشد داشته است.

امیری با تاکید بر اینکه تعداد حساب های زنده صندوق مسکن یکم 17 هزار و 775 مورد هست، اظهار کرد: این حساب ها یک هزار و 700 میلیارد ریال مانده دارد که در بحث اقدام ملی در اولویت قرار دارند.

 

کد خبر 960072

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha