کارخانه سیمان بزرگترین مشکل دیلمان/ تغییر کاربری اراضی تهدید جدی گیلان است

فرخی کارخانه سیمان را بزرگترین مشکل منطقه گردشگری دیلمان دانست و گفت: این کارخانه بدون در نظر گرفتن آمایش سرزمینی احداث شد که درآمدهای حاصله از گردشگری را تحت تاثیر قرار داده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از لاهیجان، « رسول فرخی میکال » در نشست خبری با اصحاب رسانه که عصر امروز ( پنج شنبه، ۲۳ مرداد) در سالن همایش اتاق اصناف شهرستان لاهیجان برگزار شد، ضمن تبریک روز خبرنگار به اصحاب رسانه، گفت: خبرنگاری شغل و مسئولیتی سنگین و خطیر است و خبرنگار باید در این مسیر حلقه وصل بین مردم و دستگاه حاکمیت باشند.

 

نماینده مردم شهرستان‌های لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بخش پنهان جامعه مشکل تلقی شده و این مسئولیت بر عهده خبرنگاران است که این بخش را با تلاش و درایت جدی آشکار کنند، افزود: زوایای پنهانی که از دید بسیاری آشکار نیست با نگاه تیزبین خبرنگاران نقاط ضعف آن آشکار می شود.

 

فرخی با تاکید بر اینکه نتایج حاصله باید ثمربخش و در حوزه های مختلف ایجاد تغییر به‌وجود آید، تصریح کرد: جایگاه های مسئولیت متفاوت اما ماهیت و اصل پاسخگویی است و نیت و رفتار ما در حین عمل ثبت خواهد شد و همواره باید خداوند باری تعالی را حاضر و ناظر اعمال خود بدانیم.

 

نماینده مردم شهرستان های لاهیجان و سیاهکل در مجلس در بخش دیگری از سخنانش در پاسخ به سوالات خبرنگاران با اینکه به اندازه توان و با در نظر گرفتن عدالت تمام تلاش خود را به عنوان نماینده معین آستانه اشرفیه انجام می دهم، افزود: پیگیر پروژه های نیمه تمام این شهرستان  از جمله پل کابلی آستانه اشرفیه و فاضلاب این شهرستان خواهم بود.

 

فرخی، کارخانه سیمان را بزرگترین مشکل  منطقه زیبا و گردشگری دیلمان دانست و تصریح کرد: این کارخانه بدون در نظر گرفتن آمایش سرزمینی احداث و آلوده ترین صنعت زیرساخت در این منطقه موجب شد که درآمدهای حاصله از گردشگری را تحت تاثیر قرار دهد و در حال حاضر با وجود احداث این کارخانه باید مدیریت کرد و ایجاد کمربند سبز در منطقه، مشارکت در پروژه های عمرانی ....از جمله راحل های پیشنهادی است.

 

*تقاطع غیر همسطح میدان گیل تا پایان کار دولت به بهره برداری خواهد رسید

وی تصریح کرد: تقاطع غیر همسطح میدان گیل نیز تا پایان دولت به بهره برداری می رسد و پیگیر مشکلات در خصوص تملک و آزادسازی هستیم و در حال حاضر نیز پروژه در حال اجرایی است اما از حرکت مناسب برخوردار نیست.

 

* بی تفاوتی نسبت به اراضی کشاورزی تهدیدی برای استان گیلان در آینده

فرخی با بیان اینکه  استان گیلان با توجه به موقعیت آب و هوایی مناسب برای گردشگری است و این امر نباید ما را نسبت به طبیعت و اماکن خود بی تفاوت کند، اذعان کرد: بی تفاوتی نسبت به اراضی و ادامه این روند موجب می شود که در آینده محله های مختلفی از تهرانی ها، شیرازی ها و ..‌‌‌به‌وجود آید و این تهدیدی برای استان محسوب می شود.

 

نماینده مردم شهرستان های لاهیجان و سیاهکل در مجلس ادامه داد: طرح تجهیز اراضی کشاورزی باید به سرعت انجام شود و یکپارچه سازی اراضی از تغییر کاربری جلوگیری می کند.

 

گفتنی است، با وجود اینکه قریب به سه ماه از شروع فعالیت مجلس یازدهم می گذرد گزارش عملکرد نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی تا کنون در حد پیگیری است و بنا به سخنان وی در طول نمایندگی فقط یک قول به مردم خواهم داد و اینکه مردم احساس کنند شهر نماینده دارند و تمام تلاش خود را معطوف به پیگیری مشکلات خواهم کرد.

کد خبر 960145

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha