دشمنان اهل بیت (ع) به دنبال قرار دادن مذهب و سلامت جامعه در مقابل یکدیگر هستند

حجت‌الاسلام حسینی‌نوری با بیان اینکه دشمنان اهل بیت (ع) به دنبال قرار دادن مذهب و سلامت جامعه در مقابل یکدیگر هستند گفت: باید به شکلی عزاداری کنیم که مورد سوء استفاده دشمنان سودجو و مخالفان اهل بیت (ع) قرار نگیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اندیمشک، «حجت‌الاسلام سید مصطفی حسینی‌نوری» امروز (جمعه ۲۴ مرداد) در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اندیمشک، با اشاره به روز مباهله در سال دهم هجرت اظهار کرد: مباهله پیامبر اکرم (ص) به همراه امیرالمومنین (ع)، حضرت فاطمه (س)، امام حسن مجتبی (ع) و امام حسین (ع) علاوه بر اینکه دلیلی بر حقانیت نبی بزرگوار اسلام است، دلیلی بر ولایت این خاندان و ولایت امیرالمومنین (ع) است.

 

امام جمعه اندیمشک افزود: پیامبر اکرم (ص) خانواده و عزیزان خود را آوردند و مباهله را انجام دادند و همین اقدام در سال‌ها بعد توسط فرزند ایشان در کربلا صورت گرفت.

 

وی با اشاره به اینکه عزاداری سیدالشهدا (ع) در طول تاریخ هیچگاه از سوی شیعیان و ارادتمندان به اباعبدالله (ع) تعطیل نشده است اذعان داشت: در سخت‌ترین و دردناک‌ترین شرایط، ارادتمندان به امام حسین (ع) به محضر ایشان عرض ارادت کرده‌اند که این ارادت تا امروز حفظ شده است.

 

حجت‌الاسلام حسینی‌نوری با بیان اینکه دشمنان اهل بیت (ع) به دنبال قرار دادن مذهب و سلامت جامعه در مقابل یکدیگر هستند تصریح کرد: بنا است در ایام عزاداری سیدالشهدا (ع) با رعایت اصول بهداشتی، ارادت خود را به ایشان ابراز کنیم.

 

وی با اشاره به اینکه وظیفه بسیار سنگینی بر عهده عزاداران امام حسین (ع) است عنوان کرد: باید به شکلی عزاداری کنیم که مورد سوء استفاده دشمنان سودجو و مخالفان اهل بیت (ع) قرار نگیرد.

 

امام جمعه اندیمشک بیان کرد: همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند، رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و پروتکل‌های ستاد کرونا اولین وظیفه‌ای است که عزاداران سیدالشهدا (ع) و مسئولان هیئات عزاداری برعهده دارند.

 

وی با اشاره به اینکه سازمان تبلیغات اسلامی مسئول برگزاری هیئات و اجرای اقدامات مربوطه است ادامه داد: هیئات عزاداری حتما باید بر اساس موارد ابلاغ شده از سوی سازمان تبلیغات اسلامی عمل کنند.

 

حجت‌الاسلام حسینی‌نوری اضافه کرد: فضاسازی و سیاهپوش شدن سطح شهر توسط شهرداری و سایر ادارات صورت می‌گیرد و عموم شهروندان نیز می‌توانند با نصب پرچم درب منازل خود، فرهنگ عزای امام حسین (ع) را در جامعه گسترش دهند.

 

وی با بیان اینکه برای برگزاری مراسمات عزاداری اولویت با فضای باز است و کاهش ساعات عزاداری و استفاده از ماسک باید در دستور کار قرار گیرد خاطر نشان کرد: با توجه به ممنوع شدن برپایی ایستگاه‌های صلواتی و مواکب، می‌توان به انجام اقدامات جایگزین همچون رزمایش کمک مومنانه پرداخت.

کد خبر 960244

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha