مساجد با مدیریت عالمانه فعالیت‌هایشان را دنبال کنند/ کمک‌های مومنانه در محرم حسینی ادامه می‌یابد

حجت‌الاسلام تهرانی با بیان اینکه مساجد می‌توانند با مدیریت عالمانه در ایام شیوع کرونا نیز فعالیت‌های خود را ادامه دهند، گفت: در ماه محرم همسو با فرمایش مقام معظم رهبری، رزمایش مواسات و کمک‌های مومنانه به آسیب‌دیدگان اقتصادی کرونا را دنبال می‌کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین «علی تهرانی» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه برنامه های مسجد هدایت (واقع در تهران، خیابان جمهوری اسلامی، پایین تر از چهارراه استانبول) در دوره شیوع ویروس کرونا با کمترین تعطیلی دنبال شد، اظهار کرد: رویکرد ما در این مسجد با تلاش هیئت امنا و فعالان این خانه خدا به جای تعطیلی، مدیریت عالمانه اقامه نماز جماعت و سایر برنامه های مسجد هدایت است که الحمدالله در این کار با وجود طبیعی کاهش جمعیت، موفق بودیم.

 

امام جماعت مسجد هدایت افزود: مساجد در اوج تهدیدات صدام حسین و سایر مسئولان و فرماندهان رژیم بعث عراق تعطیل نمی شدند بلکه ائمه جماعات با همکاری نمازگزاران تمام تدابیر را برای در امان‌ ماندن از حملات هوایی دشمن بعثی، به ویژه با ساخت پناهگاه اتخاذ می کردند.

 

وی اضافه کرد: مساجد به دلیل جایگاه رفیع قرآنی که دارند باید خط قرمز محسوب شوند و آخرین مرکزی که از سوی مسئولان حکم تعطیلی آنان صادر می شود همین خانه های خدا باشد که الحمدالله این مهم از شب های قدر در کشور مشاهده شد.

 

تهرانی در ادامه درباره برنامه مسجد هدایت برای کمک مومنانه به نیازمندان در دهه ولایت و امامت، گفت: این مسجد کمک های مومنانه شامل ۲۵۰ بسته ارزاق و بهداشتی و پوشاک و هدیه نقدی را در ماه ذی الحجه میان نیازمندان توزیع کرد.

 

وی یادآور شد: مسجد هدایت با کاهش حضور مردم در مجالس روضه و عزاداری در ماه های محرم، قطعا سعی خواهد کرد با تداوم حمایت های مختلف از نیازمندان، به روند چند ماه اخیر خود همسو با سخنان مقام معظم رهبری درباه رزمایش همدلی و دستگیری از محرومان ادامه دهد.

کد خبر 960397

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha