مساجد ظرفیت گفتمان‌سازی اقتصاد مقاومتی را دارند/ جلسات تفسیر قرآن در مساجد باید تخصصی شود

حجت‌الاسلام خورداری با بیان‌اینکه مساجد ظرفیت عظیم گفتمان‌سازی در حوزه اقتصاد مقاومتی را دارند، گفت: جلسات تفسیر قرآن در مساجد، تخصصی نیستند که می‌توان با تعامل با حوزه‌های علمیه سطح آنها را ارتقاء داد.

حجت الاسلام والمسلمین «یحیی خورداری» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه مساجد ظرفیت عظیمی برای گفتمان سازی اقتصاد مفاومتی دارند، اظهار کرد: این خانه های خدا اهمیت خود در این خصوص را بیش از از هر زمانی در دوره شیوع ویروس کرونا نشان دادند.

 

امام جماعت مسجد صاحب الزمان (عج) (واقع در تهران، خیابان ۱۵ خرداد شرقی، کوچه امام زاده یحیی) افزود: تشکیل کارگاه های تولید ماسک، گان و شیلد و باز نگاه داشتن در مساجد در هر دو موج شیوع ویروس کرونا و خدمت اقتصادی به نیازمندان، از نشانه های موفقیت این خانه های خدا در حوزه جهش تولید است.

 

وی در ادامه به برگزاری جلسات تفسیر قرآن در مساجد اشاره کرد و گفت: از سویی این جلسات در تمام مساجد ولو به مدت ۱۰ دقیقه برگزار می شود و از سوی دیگر، کیفیت این جلسات، متوسط است و به صورت تخصصی برگزار نمی شود.

 

برخورداری با بیان اینکه از ائمه جماعات نمی توان توقع داشت که مفسر حرفه ای قرآن کریم باشند، اضافه کرد: البته ائمه جماعات باید در این زمینه مطالعاتی داشته باشند و حداقل یکی دو دوره از مجلدات تفاسیر معتبر را مطالعه کرده باشند ولی تخصص در حوزه تفسیر، نیازمند طی دوره های متعدد آموزشی و آشنایی کافی با ادبیات عرب و تاریخ اسلام است که با توجه به مشغله های زیادی که یک مسجد تراز اسلامی دارد ائمه جماعات معمولاً فرصت کافی برای شرکت در چنین دوره هایی را ندارند.

 

وی خاطرنشان کرد: مراکز رسیدگی به امور مساجد در استان ها می توانند با همکاری مراکز تخصصی تفسیر قرآن و مرکز مدیریت حوزه های علمیه، میزان سواد ائمه جماعات در زمینه تفسیر قرآن کریم را افزایش دهند.

کد خبر 960399

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha