دلارهای آمریکایی نباید صرف پروژه‌های صهیونیستی شود

بتی مک کلوم به همراه ۳۰ نماینده دیگر هرگونه ادعای اسرائیل نسبت به حاکمیت بر کرانه باختری را رد کردند و گفتند این پروژه موجب بی ثباتی منطقه خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از میدل ایستای، جمعی از اعضای دموکرات کنگره آمریکا روز جمعه لایحه ای پیشنهاد کردند که ضمن محکوم کردن پروژه الحاق کرانه باختری هرگونه کمک ایالات متحده برای تامین اعتبار این پروژه را ممنوع شود.

 

بتی مک کلوم به همراه 30 نماینده دیگر هرگونه ادعای اسرائیل نسبت به حاکمیت بر کرانه باختری را رد کردند و گفتند این پروژه موجب بی ثباتی منطقه خواهد شد.

 

مک کلوم در بیانیه ای گفت: من می خواهم فلسطینی ها و اسرائیلی ها به حقوق بشر احترام بگذارند ، حق خود را برای خود تعیین کنند و آینده ای با آرامش ، امنیت ، برابری و عدالت برقرار کنند.

 

پیشنهاد این لایحه یک روز پس از اعلام امارات متحده عربی و اسرائیل برای عادی سازی روابط اعلام شده است.

 

قرار شده بر اساس این توافقنامه رژیم صهیونیستی پروژه الحاق کرانه باختری به شهرک های یهودی نشین را لغو کند ولی شواهد نشان می دهد چنین عملی صورت نمی گیرد.

 

بنیامین نتانیاهو  در همان روز اعلام قرارداد با اماراتی ها در گفتگو با رسانه ها گفت: هنوز پروژه الحاق روی میز است.

 

مک کلوم گفت توافق روز پنجشنبه بین اسرائیل و امارات هیچ چیز را تغییر نمی دهد. نتانیاهو و ترامپ هیچ چیزی از این میز خارج نکرده اند. وعده ها و تعهدات آنها بی فایده است زیرا دوباره و بارها ثابت کرده اند که به آنها اعتماد نمی شود.

 

رشیده طالب و ایلهان عمر دو نماینده مسلمان کنگره آمریکا به همراه بسیاری دیگر از این لایحه حمایت کردند. در بیانیه این نماینده ها آمده است دلارهای آمریکایی نباید برای پروژه های صهیونیستی خرج شود.

 

چندین سازمان آزادی خواه یهودی در آمریكا توافق اسرائیل و امارات را مبنی بر برنامه ریزی برای عادی سازی روابط را محکوم كردند و گفتند این چیزی نبود که بتوان برای آن جشن گرفت.

 

استفانی فاکس مدیر اجرایی صدای یهودی برای صلح گفت: تا زمانی که اسرائیل به فلسطینی ها ظلم کند ما این رژیم را به عنوان یک رژیم نژادپرست و آپارتاید می شناسیم.

کد خبر 960464

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha