تکاب با ۱۹۸ موقوفه در ردیف برترین شهرهای آذربایجان‌غربی در وقف

امامی گفت: هم اکنون تکاب با ۱۹۸ موقوفه در ردیف برترین شهرهای آذربایجان‌غربی در حوزه سنت حسنه وقف قرار دارد.

«رحمان امامی»، در گفتگو با خبرنگار شبستان در آذربایجان‌غربی، اظهار کرد: تکاب با دارا بودن ۱۹۸ موقوفه در ردیف برترین شهرستان های آذربایجان غربی در تعدد موقوفات قرار گرفته است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه تکاب افزود: از این تعداد موقوفات، ۱۲ موقوفه از نوع منفعتی است و سایر آنها به صورت انتفاعی در این اداره ثبت شده که امسال نیز با وقف چهار زمین در روستاهای دورباش، حسن آباد شمالی و جنوبی و با نیت احداث خانه عالم و اصغریه به مساحت کلی ۷۱۳ مترمربع و ارزش ریالی ۳۸۰ میلیون ریال در حال افزایش موقوفات خود است.

وی با بیان اینکه این شهرستان از لحاظ کثرت رقبات یعنی پرونده های موقوفات در استان رتبه نخست را به خود اختصاص داده است، افزود: با همت کارشناسان اداره اوقاف و امور خیریه تکاب، هم اکنون، نزدیک به ۸۵ درصد موقوفات این شهرستان سنددار شدند به گونه ای که سال گذشته یک هزار و ۱۱۳سند برای موقوفات شهرستان تکاب صادر شده است.

این مسئول تصریح کرد: در نشست سه جانبه ای که چندی پیش با حضور مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی و همچنین مدیران کل منابع طبیعی و ثبت و اسناد استان در تکاب صورت پذیرفت، تفاهم نامه ای  تنظیم شد که طی آن مقرر شد تا با رفع مشکلات مالکیتی، در طی سال جاری صدور سند برای برخی موقوفات این شهرستان صورت پذیرد.

امامی مشارکت مردم تکاب را در وقف های مختلف را رضایت بخش دانست و خاطر نشان کرد: چهار روستای شهرستان تکاب به طور ۶ دانگ از موقوفات این شهرستان بوده و جالب این که ۴ دانگ از ۶ دانگ شهر تکاب نیز موقوفه مرحوم سلیمان خان افشار قلمداد می شود.

کد خبر 960558

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha