احیای روضه‌های خانگی/ «هر خانه یک حسینیه» می ‌شود

شور حسینی در سینه ساکنان سینه ستبر ایران اسلامی موج می زد و کرمانشاهی ها خود را برای اقامه عزای ماه محرم با رعایت کامل اصول بهداشتی محیا می کنند.

خبرگزاری شبستان_ کرمانشاه: محرم که فرا می رسد با خود شور می آورد، شعف حسینی می آورد. کوچه ها پر می‌شود از نوای «یا حسین». نذری ها برقرار و ایستگاه‌های صلواتی برپا. در برخی مناطق کشور هم به استقبال آیین های عزاداری ماه محرم می روند.
محرم امسال اما متفاوت از سال‌های گذشته است. شیوع ویروس منحوس کرونا موجب شده تا در نحوه برگزاری عزاداری های ماه محرم محدودیت هایی به وجود آید. عشق به امام حسین( ع) در سینه مردمان سینه ستبر ایران اسلامی موج می زند. مردمانی که افتخار پذیرایی از زوار اباعبدالله حسین(ع) را سالیانی دراز در کارنامه خود دارند . به آن افتخار می کنند. کرمانشاهی ها برای اقامه عزای سید و سالار شهیدان با رعایت اصول و پروتکل های بهداشتی آماده می‌شوند.
امسال پویش" هر خانه یک حسینیه" در میان کرمانشاهی ها به راه افتاده است و مردم به دنبال احیای روضه‌های خانگی با رعایت کامل اصول بهداشتی هستند.

سارا شاه آبادی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه اظهار داشت:  در سالیان گذشته شکل عزاداری های ماه محرم به گونه ای بوده که مردم دور هم جمع می‌شدند اما امسال این امکان وجود ندارد.
وی افزود: در این گونه مراسمات معمولا فاصله فیزیکی رعایت نمی‌شود بنابراین قدرت انتقال بیماری افزایش می یابد.
 
مدیر گروه کنترل بیماری‌های مرکز بهداشت استان کرمانشاه  خاطرنشان کرد: بر همین مبنا شعاری از سوی وزارت بهداشت مبنی بر هر خانه یک حسینیه مطرح شده است تا مردم در ایام محرم از طریق فضای مجازی و تلویزیون به عزاداری بپردازند.
وی با بیان اینکه مردم باید در ایام ماه محرم در منزل بمانند، گفت: مردم نباید خارج از منزل در مکان های سرپوشیده حضور یابد زیرا سبب انتقال بیماری به آنها خواهد شد.
شاه آبادی تصریح کرد: به منظور قطع زنجیره انتقال داشتن فاصله فیزیکی و رعایت نکات بهداشتی الزامی است.

کد خبر 960856

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha