فعالیت رسانه های دینی موثر، اما کافی نیست

حجت الاسلام فتح الهی نژاد، با توجه به رشد فعالیت رسانه‌های دینی و تبلیغات گسترده گفت: این اتفاق با تبلیغات چهره به چهره و حضور در مساجد و بهره بردن از برکات و فضایل آن قابل مقایسه نیست و علیرغم مفید بودن بقیه رسانه‌ها مسجد هم جایگاه خود را دارد.

حجت الاسلام مجتبی فتحالهی نژاد معاون فرهنگی،اجتماعی تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه با اشاره به افزایش حضور مردم پررنگ بعد از انقلاب در مساجد،  گفت: با توجه به حضور کم مردم قبل از انقلاب در مساجد بعد از انقلاب مردم به مساجد روی آورده و حضور پررنگ تر بطوریکه در زمان جنگ خیلی از حمایت‌ها و کمک‌های حجاب ها از طریق مساجد انجام می شد.

 

وی بااشاره به کاهش حضور مردم بعد از جنگ در مساجد، افزود: بعد از انقلاب و در زمان جنگ حضور پایگاه های بسیج و انجام فعالیت‌های اجتماعی، رسیدگی به امور محلات و یا نگهبانی های شبانه همه در مساجد سازماندهی می شد و در نهایت باعث حضور پرشور مردم در مساجد می شد، اما بعد از جنگ یکسری از فعالیت‌ها از مساجد کنار رفت و بعضاً به عهده ارگان‌ها قرار گرفت که همین امر باعث کاهش حضور مردم در مساجد شد اما با این وجود همچنان ما در مراکز استانها مساجد فعالی داریم که در مناسبات و مراسماتی مثل ایام محرم و ماه مبارک رمضان و همچنین در فعالیت های اجتماعی مختلف شاهد حضور گسترده مردم هستند. اما روی هم رفته حضور مردم رضایت بخش نیست و حضور بیماری کرونا هم اخیراً مزید بر علت شد که باعث تعطیلی چند ماه مساجد شد ، با وجود بازگشایی مساجد به علت بیماری کرونا همچنان تعداد کمی از مردم در مساجد حضور دارند.

 

معاون فرهنگی، اجتماعی تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه  با اشاره به حضور در مساجد عمل به سنت پیامبر و ائمه است خاطر نشان کرد: باید تلاش برای افزایش حضور مردم در مساجد بیشتر شودو بنابه سنت پیامبر و توضیح ائمه و معصومین و تاکید خداوند در قرآن کریم به حضور در مساجد بیشتر توجه کنند.

 

فتح الهی نژاد با بیان اینکه رسانه های دینی موثر اما کافی نیستند، تصریح کرد: امروزه در کنار تبلیغات رسانه‌ای که در مسجد می‌شود رسانه ها مثل صدا و سیما و خبرگزاری های مکتوب فعالیت‌های خوبی در تبلیغات دینی و اسلامی دارند و چه بسا بخشی از مردم احساس می‌کنند که تبلیغات این رسانه ها کافی است و حتی بیشتر مطالب مورد نیاز خود را از این رسانه‌ها به دست می آورند و دنبال می کند اما این اتفاق با تبلیغات چهره به چهره و حضور در مساجد و بهره بردن از برکات و فضایل آن قابل مقایسه نیست و علیرغم مفید بودن بقیه رسانه‌ها خود مسجد هم جایگاه خود را داراست.

 

وی با تاکید بر حضور فعال کانون های فرهنگی و هنری در مساجد، اظهار داشت: مساجد در خصوص فعالیت‌های فرهنگی در مناسبات فعالیت‌های فرهنگی زیادی داشتند که با استقبال مردم روبرو شده است، حضور روحانیون با ایراد سخنرانی های ارزشمند ،حضور مداحان و یا تشکیل هیئاتی در مساجد، برگزاری اعتکاف هادر مساجد از جمله این فعالیت‌ها بوده اند.

 

معاون فرهنگی، اجتماعی تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه در پایان گفت: حضور پایگاه های بسیج در مساجد هم که توسط تعداد زیادی از جوانان محل اداره می‌شود یکی از علل حضور امروزه مردم در مساجد است.

این پایگاه‌های در خیلی از مسائل اجتماعی فعالیت پر شور داشته اند، برای مثال اپیدمی کرونا که اخیراً خیلی از پایگاه ها و هیات بسیج شدند و در بحث ضدعفونی محلات ،جمع آوری کمک های مومنانه و تهیه ارزاق برای نیازمندان فعال بودند و نقش پررنگی داشتند.

کد خبر 960905

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha