صحت بدن علامت تقوای دل است

آیت الله صدیقی، صحت بدن را علامت تقوای دل عنوان کرد و گفت: فرد سالم عضو مفید جامعه و افراد بیمار خلاف فرهنگ انسان ساز اسلام و مکتب علوی هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خرم آباد،  آیت الله «کاظم صدیقی»، امروز(26مرداد) در ارتباط ویدیوکنفرانس با یازدهمین همایش ملی سیره علوی که در سالن همایش دانشگاه علوم پزشکی لرستان برگزار شد، به حکمت ۱۹۸ نهج البلاغه اشاره کرد و اظهار داشت: بر اساس این حکمت تقوای الهی موجب حفظ دنیا و آخرت، دین و اخلاق و حفظ صحت بدن است و این فرهنگ غنی شایسته پیروی است.

 

دبیرکل بنیاد بین المللی غدیر با بییان اینکه سالم بودن و شعار سلامت در زبان و زندگی فرد مسلمان اثرگذار است، افزود: در آیات قرآن مواظبت در سلامت جسم، جان، دین و اخلاق امری واجب مطرح شده است و دوری از مرض، تشویش، خطرات و بیماری مورد تأکید است.

 

وی ادامه داد: اگر فردی سبب نشر ویروس و توسعه بیماری شود، با زبانش سخنی بگوید که مردم مراقبت و خودحفاظتی را از دست داده یا مبتلا شوند و یا محیط زیست و زندگی مردم را آلوده کنند از دیدگاه علی(ع) مسلمان نیست.

 

آیت الله صدیقی در ادامه سلامتی را منشأ امنیت خواند و بیان کرد: در جامعه علوی فقر و پریشانی بلا است.

 

وی با تأکید بر اینکه در جامعه علوی نباید فقیر فرهنگی، اقتصادی و سیاسی باشد، ادامه داد: امیر المؤمنین علی(ع) بیماری را بدتر از فقر معرفی کرده و پریشانی دل و ناسالمی روح را از بیماری بدن نیز مشکل ساز تر عنوان کرده است.

 

امام جمعه موقت تهران اظهار داشت: فرد سالم عضو مفید جامعه و افراد بیمار خلاف فرهنگ انسان ساز اسلام و مکتب علوی هستند.

 

کد خبر 961075

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha