باید جشنواره فارابی صدای نخبگان در علوم انسانی و اسلامی باشد

غلامی با بیان اینکه جشنواره فارابی پیشتاز حفظ استقلال علمی است گفت: باید این جشنواره صدای نخبگان در علوم انسانی و اسلامی باشد.

به گزارش خبرنگار علمی خبرگزاری شبستان، «منصور غلامی» در اختتامیه جشنواره بین المللی فارابی که به صورت مجازی برگزار شد  گفت: جشنواره فارابی تمام تلاش را به کار برده تا پیشتاز حفظ استقلال علمی باشد و سهم خود را در معرفی اساتید و نخبگان به خوبی ایفا کند.

 

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزود:بررسی یازدهمین جشنواره فارابی  نشان پایش علوم انسانی و اسلامی دارد و باید برای حفظ استقلال علمی، باید بسته سیاستی منظم تدوین و تنظیم شود تا به تقویت احساس مسئولیت اجتماعی، رعایت اخلاق در پژوهش و پاسداشت زبان فارسی بپردازد.

 

وی بیان کرد: مهمترین اقدام در راستای حفظ استقلال مراکز علمی تقویت شبکه نخبگان علوم اسلامی و انسانی و گسترش تعاملات علمی است و جشنواره فارابی باید صدای نخبگان در علوم انسانی و اسلامی باشد.

 

غلامی گفت: در ماه های گذشته شیوع بیماری ناشی از انتشار ویروس کوید 19 جنبه های مختلف انسانی و اجتماعی را به هم ریخته است، بیش از گذشته به ایفای نقش علوم انسانی و اسلامی برای تحولات سبک زندگی، کنترل نگرانی ها و ابعاد گونانگون توسعه آموزش ها علمی نیاز است. باید پژوهشگران با تمرکز بر تجربیات علمی حوزه علوم و فناوری را راهنمایی کنند.

 

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بیان کرد: این نوع از جشنواره ها هر سال با زمینه بیشتر و گسترده تر برگزار می شود و با جامعه علمی، محقیق و اساتیدعلوم انسانی در دنیا تعامل بیشتری دارد. از همه کسانی که به برگزاری این جشنواره کمک کردند وبه همه میهمانان و برگزیدگان که از طریق ارتباط برخط شرکت کردند تبریک عرض می کنم.

کد خبر 961294

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha