برپایی ایستگاه صلواتی در محرم ممنوع است

صفری با بیان اینکه حفظ سلامت عزاداران حسینی از اهمیت بالایی برخوردار است گفت: برپایی هرگونه ایستگاه صلواتی ممنوع اعلام شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ماسال، «جعفر صفری» ظهر امروز(دوشنبه، 27مرداد) در جلسه ستاد مقابله با ویروس کرونا که در محل فرمانداری برگزار شد اظهار کرد: طبق ابلاغیه ستاد مبارزه با کرونا، امسال برگزاری مراسم های عزاداری سید و سالار شهیدان اباعبدالله‌الحسین(ع) همچون سال های گذشته گسترده نخواهد بود.

 

معاون فرماندار ماسال با بیان اینکه حفظ سلامت عزاداران حسینی از اهمیت بالایی برای ما برخوردار است افزود: با اشاره به فرمایشات زیبا و هوشمندانه مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «من تابع دستورات ستاد ملی مقابله با کرونا هستم» باید با رعایت موازین بهداشتی شرمنده مدافعین سلامت نشویم.

 

وی با اشاره به اهم دستورالعمل‌های بهداشتی در راستای مقابله و قطع زنجیره انتقال این ویروس منحوس گفت: ستاد ملی مقابله با کرونا حسب تاکیدات رییس جمهور برگزاری مراسم های عزا و عروسی را ممنوع اعلام کرد.

 

صفری با بیان اینکه برگزاری هرگونه مراسم سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) در حسینه‌ها و مساجد، منوط به گرفتن مجوز از سازمان تبلیغات اسلامی است تصریح کرد: جابجایی هیئت و دسته‌جات و استفاده از طبل و سنج در ایام محرم ممنوع است.

 

معاون فرماندار ماسال با بیان اینکه برگزاری مراسم عزاداری سیدالشهدا(ع) صرفا در فضای باز و اماکن با ارتفاع سقف ۶ متر و حداقل ظرفیت جمعیتی با اخذ مجوز انجام گیرد خاطرنشان کرد: استفاده از وسایل شخصی اعم از زنجیر بدون جابجایی مجاز و مراسمات خاص اعم از شیرخوارگان ممنوع است.

 

وی با بیان اینکه باید نذورات در قالب مواد غذایی خشک بسته‌بندی شده باشد اظهار کرد: برپایی هرگونه ایستگاه صلواتی ممنوع اعلام شده است.

 

صفری اجرای دقیق و تشدید نظارت بر پروتکل‌های بهداشتی توسط کمیته‌های نظارت در مراسم ها را ضروری دانست و تاکید کرد: اهمیت حفظ بهداشت محیط در مساجد، اقلام ضدعفونی کننده، رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک در ساعات برگزاری مراسم سوگواری بسیار ضروری است۰

 

کد خبر 961411

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha