دعوت خاموشی از واقفان برای ثبت وقف‌های علمی

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، با اشاره به تفاوت‌های نگاه اسلام و غرب به علم، گفت: علم از نظر اسلام کمک به انسان الهی و دفاع از مظلوم است اما در نگاه غربی، برای دفاع از ظالم به‌کار گرفته می‌شود.

 

خبرگزاری شبستان، گروه قرآن و معارف، مراسم اعطای جایزه بنیاد البرز به نخبگان علمی کشور، امروز ۲۸ مردادماه، ساعت ۱۰ با حضور حجت‌الاسلام سعیدرضا عاملی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و حجت‌الاسلام سیدمهدی خاموشی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در ساخمان مهر سازمان اوقاف برگزار شد‌.

 

 حجت الاسلام خاموشی طی سخنانی با بیان اینکه در پنجاه و هشتمین سالگرد اهدای جوایز این بنیاد هستیم، گفت: این جوایز امسال با هماهنگی وزارت بهداشت قرار شد به نخبگان علمی اهدا شود.

 

وی ادامه داد: کسی که علم را به دست آورد می‌تواند حکم کند اما کسی که علم نداشته باشد بر او حکم می‌شود. فرانسیس بیکن، فیلسوف غربی معتقد است علم قدرت است؛ سؤال این است در نگاه ما مسلمین آیا چنین نگاهی به علم وجود دارد؟ و چون علم داریم باید دیگران را به تسخیر در آوریم؟ قرآن می‌فرماید اگر می‌توانید به آسمان‌ها بروید، اما روابط اشیا و انسان‌ها را در نظر بگیرید و برای سعادت انسان‌ها تلاش کنید.

 

حجت الاسلام خاموشی بیان کرد: در نگاه اسلام ما باید قدرت کسب کنیم تا هراس در دل دشمن بیندازیم. قدرت نگاه اسلام دفاع از مظلوم است. اما قدرت در نگاه بیکن و غرب، قدرت و علم دفاع از ظالم است.

 

وی با اشاره به توصیه‌های مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب که راه برون رفت از تحریم‌ها را اقتصاد دانش بنیان خوداتکا اعلام کرده‌اند، از جوانان درخواست کرد به این مهم توجه بیشتری داشته باشند و گفت: سال آینده جایزه را از نظر کمیت و کیفیت افزایش می‌دهیم تا موجب تشویق بسیاری از نخبگان علمی دیگر شویم.

 

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه خطاب به پژوهشگران حاضر در این مراسم اظهار کرد: تمامی مظلومان جهان در انتظار جهاد علمی شما هستند تا با تلاش‌های علمی خود در راه حمایت از آنان حرکت کنید.

 

وی با ابراز امیدواری از اینکه در آینده نزدیک وقف‌های علمی افزایش پیدا کند، گفت: توصیه من به واقفان جدید نیز این است که در راه علم وقف کنند.

 

کد خبر 961752

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha