افتتاح و کلنگ زنی ۱۵۱۵ پروژه عمرانی و اقتصادی در خراسان جنوبی

میرجعفریان از کلنگ زنی و افتتاح یک هزار و ۵۱۵ پروژه عمرانی و اقتصادی با اعتبار بالغ بر چهار هزار و ۴۰۲ میلیارد تومان همزمان با هفته دولت در خراسان جنوبی خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «سیدکمال الدین میرجعفریان» ظهر امروز (۲۸ مرداد) در نشست خبری با اصحاب رسانه با گرامیداشت هفته دولت، اظهار کرد: یک هزار و ۸۰ طرح عمرانی و اقتصادی با اعتبار بیش از ۹۲۰ میلیارد تومان همزمان با هفته دولت (دوم تا هشتم شهریور) در استان خراسان جنوبی به بهره‌برداری می‌رسد.

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی افزود: همچنین عملیات اجرایی ۴۳۵ طرح با پیش بینی اعتبار سه هزار و ۴۸۱ میلیارد تومان در هفته دولت امسال آغاز می‌شود.

 

وی افزود: در مجموع یک هزار و ۵۱۵ طرح با اعتبار چهار هزار و ۴۰۲ میلیارد تومان در استان خراسان جنوبی افتتاح یا کلنگ‌زنی می‌شود.

 

اجرای ۷۷۸ پروژه ها در روستاها

میرجعفریان با بیان اینکه از مجموع پروژه‌های افتتاحی هفته دولت در این استان حدود ۳۰۷ پروژه در مناطق شهری و ۷۷۸ پروژه در مناطق روستایی قرار دارد، عنوان کرد: همچنین عملیات اجرایی ۱۷۳ پروژه در مناطق شهری و ۲۶۲ پروژه در مناطق روستایی آغاز خواهد شد.

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: همزمان با هفته دولت ۶۰۲ پروژه با هزینه‌کرد ۵۶۹ میلیارد تومان اعتبار افتتاح و کلنگ زنی می شود تا مناطق مختلفی در سطح استان از نعمت گاز برخوردار شوند.

 

وی با اشاره به آبرسانی به روستاهای استان، ادامه داد: همچنین ۲۹ پروژه آبرسانی برای تامین آب پایدار روستایی با اعتبار ۵۶ میلیارد تومان افتتاح و کلنگ زنی خواهد شد.

 

میرجعفریان از افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۱۴۰ پروژه برق‌رسانی در هفته دولت با اعتبار ۵۶ میلیارد تومان در استان خبر داد و گفت: در حوزه راه‌سازی نیز ۵۴ پروژه با اعتبار ۱۲۱ میلیارد تومان کلنگ زنی و یا به بهره برداری می رسد.

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر جهش تولید در حوزه مسکن، افزود: در این راستا ۲ هزار و ۱۶۴ واحد مسکونی با هزینه کرد ۱۷۳ میلیارد تومان آماده افتتاح است.

 

آغاز عملیات اجرایی ساخت ۱۲ هزار واحد مسکونی در استان

وی اظهار کرد: همزمان با هفته دولت عملیات اجرایی ساخت ۱۲ هزار و ۱۳۱ واحد مسکونی با پیش بینی اعتبار ۲ هزار و ۳۳۲ میلیارد تومان آغاز خواهد شد.

 

میرجعفریان با اشاره به افتتاح و کنلگ زنی ۶۱ پروژه با اعتبار ۱۰۴ میلیارد تومان در حوزه بهداشت و درمان همزمان با هفته دولت در استان، گفت: همچنین در حوزه آبخیزداری و بیابان‌زدایی ۲۲ پروژه با اعتبار ۲۲ میلیارد تومان و در حوزه تولید - صنعتی ۳۶ پروژه با اعتبار ۲۸۱ میلیارد تومان کلنگ زنی و به بهره برداری خواهد رسید.

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی به نهضت گلخانه ای در سطح استان اشاره کرد و ادامه داد: در همین راستا هفت پروژه با اعتبار ۵۰۴ میلیارد تومان همزمان با هفته دولت افتتاح  و یا عملیات اجرایی آن آغاز می شود.

 

 

کد خبر 961831

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha