باید سیاست و تفکر دینی مردم در دانشگاه رشد کند

آیت الله حسینی ضمن تاکید بر اینکه باید سیاست و تفکر دینی مردم در دانشگاه رشد کند، گفت: این کار با برگزاری کلاس ها و محافل علمی تاثیرگذار نیز امکان پذیر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، آیت الله «سید نصیر حسینی» امروز (28 مرداد ماه) در نشست هیئت امنا دانشگاه آزاد استان کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: وزن هر جامعه، شهر، استان و منطقه ای از نظر علمی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی به حضور مراکز آموزش عالی و دانشگاه ها است.

 

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: دانشگاه مرکز تعالی و رشد فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و علمی آن استان و منطقه بوده و توقع مردم هم همین است.

 

وی ضمن تاکید بر اینکه دانشگاه باید این رشد را در جامعه ایجاد کند، یادآور شد: فلسفه وجود دانشگاه و مراکز علمی هم رشد علمی است.

آیت الله حسینی خاطرنشان کرد: وقتی یک دانشگاه و مجتمع علمی در یک شهر و منطقه ای ایجاد شد، باید آثار آن در زندگی مردم مشهود باشد.

 

امام جمعه یاسوج اظهار کرد: از زمانی که دانشگاه آزاد در کشور پایه گذاری شده تاکنون این دانشگاه خروجی و آثار خوبی در جهت ارتقاء سطح علمی و فرهنگی داشته، هرچند اشکالاتی هم شاید وجود داشته باشد.

 

وی گفت: دانشگاه و مسئولان آن باید در درون خود در سطح عالی و استانی مدیریت علمی و رهبری لازم را داشته باشند تا دانشگاه در مسیر اصلی خود قرار گیرد و مشکلات را از دوش مردم بردارد.

 

آیت الله حسینی ضمن تاکید بر اینکه باید سیاست و تفکر دینی مردم در دانشگاه رشد کند، اضافه کرد: این کار با برگزاری کلاس ها و محافل علمی تاثیرگذار نیز امکان پذیر است.

 

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن تقدیر و تشکر از تلاش های صورت گرفته در دانشگاه های استان، گفت: در استان ما دانشگاه ها باعث خیرات و برکات فراوانی هستند.

 

وی خاطرنشان کرد: باید مراکز علمی از جهت کمی و کیفی مورد توجه مسئولان باشد تا شاهد رشد مسائل علمی، فرهنگی و اخلاقی باشیم.

 

آیت الله حسینی گفت: از جهت مالی اگر دانشگاه مورد حمایت قرار نگیرد، با کمبود دانشجو و کمبود منابع روبرو می شود.

کد خبر 961887

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha