مسئولان پای حرف جوانان بنشینند

سبحانی با بیان اینکه مسئولان از جوانان فاصله گرفتند، افراد بد پوشش را سرمایه اجتماعی خواند و گفت: بعضی مشکلات اجتماعی را می توان با فرهنگ سازی حل کرد و ۲۶ دستگاه فرهنگی وجود دارد و نباید اجازه داد موضوعات فرهنگی مردم، امنیتی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گلپایگان، «علی سبحانی» در نشستی با خبرنگاران با تاکید بر مقدس بودن جایگاه خبرنگاری گفت: خبرنگار آگاهی بخش است و با انعکاس اصولی و دقیق خبرها می تواند وحدت بخش باشد و تلاش خبرنگاران بر آن باشند که احساس امنیت در مردم ایجاد شود.
فرمانده نیروی انتظامی شهرستان گلپایگان با بیان اینکه آزادگان مصداق عینی مبارزه، ایستادگی و مقاومت در برابر ظلم و ستم هستند، تاکید کرد: آرامش امروز، مدیون جانفشانی آزادگان است که در بهترین سالهای زندگی، سختی ها را به جان خریدند تا امنیت و جایگاه نظام خدشه دار نشود.
وی با تبیین اینکه مراسم عزاداری محرم براساس مصوبات ستاد کرونا برگزار می شود و عزاداری حسینی تعطیل شدنی نیست، ادامه داد: بسیاری از هیات ها، مساجد و تکایا محل های باز را برای عزاداری انتخاب کردند و آن را برای محرم آماده می کنند و برخلاف تلاش بسیاری از معاندان که برای برگزار نشدن مجالس عزاداری، مراسم امام حسین(ع)، تعطیل بردار نیست.

تشکیل بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ پرونده در ۵ ماه 
سبحانی رویکرد نیروی انتظامی را امنیت مردم پایه برشمرد و بیان کرد: امنیت پایدارتر به نقش پر رنگ تر مردم بستگی دارد و شهرستان گلپایگان به دلیل مشارکت مردم، مسئله ای پرتنش نداشته است و اجازه ندادیم امنیت مردم خدشه دار شود و افراد هنجار شکن اجازه فعالیت داده نشده است و تا جرات کنند به اموال و ناموس مردم تجاوز شود و با مخلان امنیت به طور جدی برخورد می شود.
فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه آمادگی توان رزمی پلیس و تعالی رفتاری همکاران پلیس در دستور کار پلیس قرار دارد، افزود: پلیس باکمال عطوفت با مردم و با شدت، با مجرمان برخورد می کند و همواره نظارت و آموزش در دستور کار نیرو با هدف افزایش تعالی رفتار است.
وی با بیان اینکه در پنج ماه اخیر دو هزار و ۷۷۱ پرونده در کلانتری تشکیل شده است، تشریح کرد: شش هزار و ۸۰ ابلاغ قضایی صادر شده و ۱۳ هزار و ۱۲۰ ماموریت توسط فوریت پلیس انجام داده و ۱۱ هزار و۱۰۰ مراجعه توسط افراد صورت گرفته و هزار و ۲۵۰ مشاوره در امور قضایی داده شده است.

ناکام ماندن سارقان مسلح در مسکن مهر گلپایگان
سبحانی با یاد آوری اینکه در دو حوزه خدمات نیروی انتظامی و پیشگیری از جرم و مقابله با بزه انجام وظیفه می کند، مطرح کرد: جرائم خشن در پنج ماه نخست سال رخ نداده است و سارقان مسلحی که از استان خراسان در مسکن مهر خانه اجاره کرده بودند و قصد سرقت مسلحانه و سپس فرار به استان های غربی را داشتند، ناکام ماندند و دستگیر و تحویل مرتجع قضایی شدند.
فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه سرقت منزل ۲۸ درصد، سرقت موتور سیکلت ۱۱ درصد، قطعات خودرو ۲۷ درصد، جرائم عنف ۲۵ درصد کاهش یافته است، اظهار کرد: سرقت های خرد در باغ ها یا مکان های نیمه کاره که خلا امنیت وجود دارد، ۲۵ درصد رشد یافته است که عوامل انتظامی با حضور در چنین مکان هایی با دادن تذکرات انتظامی برای کاهش این جرائم تلاش می کنند.
وی از تعویض پلاک وسایل کشاورزی و ناوگان حمل و نقل عمومی در غرب استان به مرکزیت شهرستان گلپایگان خبر داد و گفت: هزار و ۷۴۱ نفر در این پنج ماه برای امتحان آیین نامه تلاش کردند و ۴۸۷ نفر برای پایه یکم، و ۶۸۱ نفر برای پایه دوم اقدام کردند و سه هزار و ۹۵۰نفر برای اخذ گواهی نامه مراجعه کردند و به ۱۴۷ نفر آموزش فرهنگ ترافیک داده شد.

حل مشکلات اجتماعی با فرهنگ سازی
سبحانی با اشاره به اینکه هزار و ۶۸۱ دستگاه خودرو و ۷۰ دستگاه موتورسیکلت شمارا گذاری شد، بیان کرد: تصادفات جرحی و فوتی از ابتدای سال جاری تا کنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۱ درصد کاهش یافته است زیرا سال گذشته ۲۴۸ تصادف جرحی ولی امسال ۱۸۴ مورد بوده است و آمار فوتی ها بر اثر تصادفات سال گذشته ۷ نفر و امسال تا کنون دو نفر است و ۹۰ درصد تصادفات به علت خطای انسانی رخ می دهد و با رعایت درست فرهنگ ترافیک، تصادفات کاهش می یابند.
فرمانده نیروی انتظامی شهرستان گلپایگان‌ با بیان اینکه در دوسال اخیر آمار کشفیات مواد مخدر تقریبا ثابت بوده ولی مصرف مواد صنعتی به دلیل گرایش جوانان افزایش یافته است، اظهار کرد: پرونده های مجرمان اینترنتی به خصوص کلاغ برداری اینترنتی هرسال درحال افزایش است و مردم مراقب فضای مجازی باشند و بدون شناخت طرف متقابل در این فضا ، پول ندهند و میزان بزه در این موارد،مردم می توانند جرائم شان را کنترل کنند
وی با بیان اینکه این نیرو برای امنیت و آرامش مردم شهرستان در سایه اتحاد و همدلی مردم تلاش می کند، ادامه داد: اگر میزان مشارکت مردم کم باشد با آسیب پذیری مواجه خواهیم بود، و بعضی مشکلات اجتماعی را می توان با فرهنگ سازی حل کرد و ۲۶ دستگاه فرهنگی وجود دارد و نباید اجازه داد موضوعات فرهنگی مردم، امنیتی شود.

پلیس با سلمان محمدی فرهنگ سازی می کند
سبحانی موضوع عفاف و جامعه دارای بعد تربیت، فرهنگ و اجتماعی عنوان کرد و افزود: هرگاه در موضوعات اجتماعی و اعتقادی ضعیف عمل شده است، میزان ‌آسیب پذیری بالا رفته که در این مورد ناشی از تضاد در اقدامات و تصمیمات است و هنوز نتوانستیم کار مشترکی در این خصوص انجام دهیم.
فرمانده نیروی انتظامی با تاکید بر این موضوع که مسئولان از جوانان فاصله گرفتند، تبیین کرد: مسئول با نسل جوان باید ارتباط برقرار کند و افراد بد پوشش، سرمایه اجتماعی هستند و به گونه ای باید برخورد شود که بر این سرمایه اجتماعی افزوده شود و برخورد قضایی در امر عفاف و حجاب ، آخرین مرحله است.
وی از ورود پلیس به انجام کار فرهنگی با طرح «سلمان محمدی» در بخش ناهنجاری های فرهنگی خبر داد و تشریح کرد: انجام مشاوره و گوش دادن حرف جوان از جزئیات این طرح است و افراد بد پوشش، مجرم نیستند و باید با کارهای فرهنگی و مشاوره خوب می توان جوان را هدایت کرد و با تغییر در برخی رویکردها می توان مانع از رخ دادن موارد نادرست و بد در جامعه شد./
 

کد خبر 962030

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha