رقابت ۱۵ هزار داوطلب خراسان جنوبی در ماراتن کنکور آغاز شد

رقابت ۱۵ هزار داوطلب کنکور سراسری در خراسان جنوبی همزمان با سراسر کشور از صبح امروز چهارشنبه (۲۹ مرداد) به مدت چهار روز در استان ‌آغاز شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، آزمون سراسری سال ۱۳۹۹ صبح امروز چهارشنبه (۲۹ مرداد) با برگزاری آزمون عمومی و اختصاصی داوطلبان گروه آزمایشی هنر آغاز شد.

 

حدود ۱۵ هزار داوطلب در خراسان جنوبی از امروز تا شنبه اول شهریور با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برای ورود به دانشگاه با هم رقابت می‌کنند و از این تعداد بیش از ۶ هزار نفر در شهر بیرجند آزمون می‌دهند.

 

این آزمون روز‌های چهارشنبه، پنجشنبه، جمعه و شنبه در دانشگاه بیرجند از ساعت ۸ صبح آغاز و ساعت ۱۲:۳۰ به پایان می‌رسد. به علت شیوع کرونا تعداد حوزه‌های امتحانی افزایش یافته است با این وجود رعایت فاصله اجتماعی هر داوطلب به میزان ۲ متر و داشتن ماسک از طرف داوطلبان و برگزارکنندگان کنکور الزامی است.

 

به دلیل کثرت داوطلبان رشته‌های انسانی و تجربی روز‌های پنج شنبه و جمعه این آزمون علاوه بر دانشگاه بیرجند در محل مصلی بیرجند هم برگزار می‌شود. 

 

در بیرجند امسال تعداد هزار و ۲۰۰ داوطلب در مصلی نمازجمعه و مابقی داوطلبان در حوزه‌های مشخص شده دانشگاه بیرجند در آزمون شرکت خواهند کرد.

 

گفتنی است؛ داوطلبان گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی در صبح پنجشنبه ۳۰ مرداد، داوطلبان گروه آزمایشی علوم تجربی در صبح جمعه ۳۱ مرداد و داوطلبان گروه آزمایشی زبان‌های خارجی در صبح شنبه یکم شهریورماه در ۳۹۲ شهر و بخش کشور برگزار می‌شود.

 

کد خبر 962050

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha