بهره‌برداری از ۱۹ طرح گردشگری و میراث فرهنگی در آذربایجان‌غربی

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی از افتتاح و بهره‌برداری از ۱۹ طرح در حوزه‌های گردشگری، میراث‌فرهنگی و صنایع دستی به مناسبت هفته دولت خبر داد.

«جلیل جباری»، در گفت و گو با خبرنگار شبستان در ارومیه،  اظهار کرد: طرح‌های حوزه گردشگری شامل دو مجتمع تفریحی و سلامت، دو باب هتل ، پنج واحد اقامتگاه بوم‌گردی و سه شرکت خدمات مسافرتی و گردشگری هستند که مجموع سرمایه گذاری این پروژه‌ها بالغ بر 471 میلیارد ریال و با اشتغال‌زایی آن 125 نفر برآورد شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی افزود: 19 طرح در حوزه‌های گردشگری، میراث‌فرهنگی و صنایع دستی به مناسبت هفته دولت افتتاح و بهره‌برداری را خواهد شد.

وی افزود: در حوزه میراث فرهنگی نیز پنج پروژه به بهره‌برداری می‌رسند که شامل مرمت کاخ‌موزه باغجه‌جوق، مرمت مقبره آل‌یعقوب و مرمت راسته پنیرفروشان بازار ارومیه، موزه علم و تکنولوژی ارومیه، کلیسای سورپ سرکیسو رونمایی از اشیاء موزه‎ای در ارومیه و خوی هستند.

جباری تصریح کرد: اعتبار هزینه شده برای طرح‌های مورد بهره‌برداری در حوزه میراث‌فرهنگی بالغ بر 11 میلیارد ریال است.

این مسئول خاطرنشان کرد: راه‌اندازی و تجهیز کارگاه تراش سنگ‌های قیمتی در خوی نیز با اعتبار بالغ بر 900 میلیون ریال از جمله طرح‌های افتتاحی در هفته دولت است.

کد خبر 962212

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha